Înmatriculările de vehicule grele de marfă (HGV) au crescut cu 12,9% de la an la an, în 2021, potrivit celor mai recente date oferite de Societatea Producătorilor și Comercianților Auto (SMMT).

Creșterea din sectoarele cheie ale industriei, cum ar fi construcțiile, a făcut ca cererea să depășească oferta, iar înmatriculările de camioane să depăşească 2020 cu 32,2%. Cu toate acestea, disponibilitatea a fost afectată de penuria globală de semiconductori, precum și de constrângerile de aprovizionare cu oțel și aluminiu, rezultând cu 7.571 de unități HGV mai puține (16,9%) înregistrate în comparație cu media pre-pandemică.

Anul trecut au fost înmatriculate aproximativ 37.163 de unități, din care 57,1% rigide şi 42,9% camioane articulate. Aceste cifre sunt în concordanță cu segmentările pieței observate în anii precedenți, deși SMMT a spus că ambele segmente au crescut: cu 2.239 rigidele (11,8%) și cu 2.006 cele articulate (14,4%), față de 2020.

Pe măsură ce construcțiile şi-au revenit în cursul anului, cererea de basculante a crescut cu 32,5%, până la 3.808 unități. Autotractoarele au fost cel mai popular tip de HGV, cele 15.679 de unități (16%) reprezentând o cotă de piață de 42,1%, în timp ce gunoierele au crescut cu 2%, la 2.067 unități. În schimb, înmatriculările de furgonete au scăzut ușor, cu 1,2%, până la 4.054 de unități, iar vehiculele cu prelată care se deschid pe laterală au scăzut cu 6,3%, până la 2.452 de unități.

SMMT e de părere că menținerea și creșterea cererii va fi vitală pentru reînnoirea flotei. Cu toate acestea, a avertizat că operatorii au nevoie de certitudine pe termen lung pentru a lua decizii de investiții. Mike Hawes, directorul executiv al SMMT, a spus: „Întrucât o mare parte din economie depinde de mașini, revenirea pieței pe creștere este o veste bună, deoarece introducerea pe drumuri a mai multor camioane de ultimă generație, cu emisii reduse, este esențială atât pentru calitatea aerului, cât și pentru prevenirea schimbărilor climatice. Cu toate acestea, marea varietate de funcții pe care le îndeplinesc HGV-urile, de exemplu în logistică, construcții și colectarea deșeurilor, ilustrează modul în care o serie de tehnologii poate fi necesară pentru decarbonizarea transportului rutier. Producătorii investesc miliarde de euro în astfel de tehnologii, inclusiv baterii electrice, hidrogen și alți combustibili alternativi, dar operatorii vor avea nevoie de claritate, accesibilitate și dovezi cu privire la un plan de infrastructură dedicat nevoilor lor, dacă această tranziție va fi livrată la timp.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut