Anul trecut, în mijlocul scăderii tarifelor de transport de containere, grupul danez AP Moller-Maersk a anunțat un program de stimulare a activităților de logistică, în principal în China, Arabia și Scandinavia, pe care analiștii l-au văzut ca o reacție la reducerea previzibilă a veniturilor de pe mare, dar şi ca o operaţiune de cucerire a întregului lanţ logistic.

În China, Maersk a semnat contractul de concesionare a terenurilor în noul perimetru Lin-gang din Zona de Liber Schimb Shanghai, unde va construi o platformă logistică de 150.000 m2. Facilitatea va include patru depozite cu trei etaje, cu înălțime standard, și un depozit complet automat de 24 m înălțime. Acesta necesită o investiție de 174 de milioane de dolari și va fi operațional în T3 2024. Platforma, potrivit Trasporto Europa, va oferi clienților o gamă largă de servicii logistice integrate, inclusiv consolidarea exporturilor internaționale, onorarea și distribuția comenzilor regionale și globale, comerțul electronic transfrontalier și alte servicii logistice cu valoare adăugată.

Zona Lin-gang este aproape de portul Yangshan și oferă „politici de liber schimb favorabile”. Datorită acestor caracteristici, centrul logistic Maersk va oferi soluții agile și durabile, conectând și simplificând lanțurile de aprovizionare ale clienților.

În Arabia Saudită, AP Moller-Maersk Group a semnat un acord cu Refad Real Estate pentru a gestiona o platformă logistică cu temperatură controlată de 13.300 m2, care poate găzdui până la 168.000 de containere frigorifice. Platforma stochează și distribuie alimente proaspete și congelate, inclusiv fructe și legume. Pe acoperiș are un sistem fotovoltaic de 600 kW, care furnizează 15% din energie electrică și care poate fi extins. Situată în portul King Abdulaziz din Dammam, locaţia va fi operațională în martie 2023. O cincime din importurile de alimente ale Arabiei Saudite trec prin acest port. În plus, Dammam este aproape de țări precum Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Bahrain și Qatar, ceea ce îl face un important centru de distribuție pentru mai multe piețe. Portul King Abdulaziz este bine conectat cu o rețea robustă de drumuri și căi ferate.

În Europa, Maersk tocmai a încheiat două tranzacții importante: achiziţia grupului danez Martin Bencher, specializat în logistica proiectelor, şi construirea unei platforme logistice cu temperatură controlată în Norvegia, în portul Aalesund, pentru a deservi industria pescuitului norvegian. Locaţia va deveni complet operațională până în T1 2024, cu o capacitate de depozitare de 33.000 de paleți.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut