Un studiu realizat de Microsoft și Tata Consultancy Services (TCS), care investighează decarbonizarea în lanțurile globale de aprovizionare ale marilor companii, a relevat că doar 16% dintre firmele majore și-au stabilit public obiective bazate pe știință pentru a reduce emisiile operaționale directe și doar 11% au stabilit astfel de obiective pentru lanțurile lor de aprovizionare.

Tot mai mulți consumatori sunt conștienți de sustenabilitatea produselor pe care le achiziționează și de procesele care le duc la rafturi, iar transparența lanțului de aprovizionare pare a fi cheia pentru afacerilor viitoare implicate în lanțurile de aprovizionare – de la producători la retaileri. „Studiul arată cât de multă muncă inovatoare mai rămâne de făcut pentru a face afacerile globale sustenabile și cât de important este să se implice toate părțile interesate, inclusiv clienți, consumatori, furnizori, furnizori de servicii și factori de decizie. Regândirea lanțurilor globale de aprovizionare și utilizarea celei mai noi tehnologii și analize este un pas vital către practici mai sustenabile. Prin urmare, este absolut esențial să construim colaborări strategice mai puternice pentru a partaja și scala soluțiile mai rapid, reunind cele mai recente tehnologii și expertiza de decarbonizare și făcându-le accesibile tuturor părților interesate din lanțul valoric. Colaborarea e cheia pentru deblocarea potențialului tranzițiilor ecologice și pentru atenuarea riscurilor de mediu și sociale cu care ne confruntăm”, spune Swati Murthy, director pentru colaborări strategice pentru durabilitate la TCS, citat de Logistics Manager.

Pe lângă soluțiile evidente, cum ar fi trecerea la vehicule electrice sau înlocuirea combustibilului tradițional cu biocombustibil, există și alte tehnologii pentru îmbunătăţirea sustenabilităţii lanțului de aprovizionare. De exemplu, Maersk a colaborat recent cu startup-ul berlinez Cozero într-un efort de a dezvolta instrumente de analiză pentru o mai mare vizibilitate a emisiilor de GES în lanțurile internaționale de aprovizionare din e-commerce din întreaga Europă. Astfel de strategii nu vor permite doar firmelor să evalueze emisiile în cadrul lanțurilor de aprovizionare, ci și să înregistreze date care pot fi publicate transparent, pentru a genera mai multă încredere.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut