Taxa pentru camioane din Navarra a fost aprobată săptămâna trecută și va fi în vigoare, conform legii care o reglementează, înainte de 31 decembrie 2022.

Pe 23 iunie a fost aprobată Legea privind utilizarea infrastructurilor pentru camioane de peste 3,5 t, adică o taxă de drum exclusiv pentru camioane, care se va aplica pe cinci drumuri performante din comunitatea autonomă și care va intra în vigoare cel târziu la 31 decembrie 2022.

Taxa va fi percepută pentru utilizarea autostrăzii de Nord (A1), a autostrăzii Leitzarán (A15), a autostrăzii Ebro (A68), a autostrăzii La Barranca (A10) și a drumului de înaltă performanță Pamplona-Behobia (N121).

Toate grupările politice din Navarra au votat în favoarea acestei legi, cu o singură excepție. Pentru aceste formaţiuni politice, canonul exclusiv pentru camioane este „în conformitate cu politica europeană de concurență” şi are ca scop generarea de resurse pentru întreținerea și exploatarea drumurilor, precum și pentru construirea de noi infrastructuri.

În cazul în care se generează un rest din această taxă, ar fi folosit pentru protejarea mediului sau pentru „promovarea echilibrată a rețelelor de transport”.

Această taxare va presupune două tarife diferite: rata 1 pentru vehiculele cu MTMA între 3,5 și 12 t și rata 2 pentru vehiculele de peste 12 t. Plata se va face fără oprirea camionului, prin dispozitive TAG sau înregistrare telematică, iar suma se va calcula „în funcție de distanță, deteriorarea infrastructurii și suficiența financiară”, garantând întotdeauna „tratament egal în funcție de nivelul de utilizare”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut