Cea mai înaltă instituție a puterii legislative din Polonia, Sejm, a aprobat proiectul de regulament al cărui scop este introducerea posibilității confiscării unui vehicul pentru conducerea sub influența alcoolului. Truck Focus vine cu câteva lămuriri suplimentare privind termenul de aplicare a noii legi şi tipul vehiculelor care intră sub incidenţa ei.

La intrarea în vigoare a noilor reguli, șoferii care sunt găsiți în stare de ebrietate la volanul unui vehicul, cu un rezultat al testului egal sau mai mare de 1,5 gr. alcool pur la mie, vor pierde mașina pe care o conduceau. Acest lucru se va întâmpla indiferent dacă vehiculul a fost implicat într-o coliziune sau oprirea a fost rezultatul unui control de rutină. Dacă vehiculul a fost implicat într-un accident și șoferul s-a dovedit a fi în stare de ebrietate – el va pierde mașina, chiar și cu un rezultat de măsurare a concentrației mai scăzute, de minimum 0,5 gr. alcool pur la mie. De asemenea, dacă șoferul recidivează în acest tip de încălcare, limita lui va fi mai mică – mașina va fi confiscată cu 0,5 gr. pe mie de alcool în sânge.

Şoferii profesionişti din transportul de mărfuri grele au fost excluşi din hotărârea privind confiscarea vehiculului, dar asta nu înseamnă, totuși, că nu vor suporta o penalizare suplimentară pentru conducerea sub influenţa alcoolului. În cazul acestora, eliberarea va fi hotărâtă de o instanță, iar „cauţiunea“ nu va fi mai mică de 5.000 de zloți (circa 1.050 de euro). Camioanele sunt de mare valoare și sunt deținute în mod oficial de proprietarul companiei de transport sau de compania de leasing, de aceea, confiscarea nu ar fi adecvată în cazul încălcării comise de angajat.

De asemenea, mașina nu va fi ridicată dacă un șofer beat este prins într-un vehicul care aparține altei persoane sau este închiriat (de exemplu, în leasing), dar instanța va aplica șoferului în stare de ebrietate o sancțiune financiară corespunzătoare contravalorii vehiculului oprit. Acest echivalent va fi determinat de instanță pe baza datelor medii obținute de la calculatoarele companiilor de asigurări.

Deși Sejm a adoptat proiectul de lege cu majoritate de voturi, asta nu înseamnă încă intrarea în vigoare a noilor reglementări. Data oficială a introducerii lor nu a fost încă anunţată. Potrivit speculațiilor neconfirmate de guvern, reglementările vor fi implementate în 2023.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut