După divizarea în trei entităţi, din care una dedicată transportului în Europa de Vest, gigantul lituanian Girteka desfăşoară o campanie de atragere de clienți în această parte a continentului. Ca urmare, într-un newsletter trimis clienților, compania anunţa că în cea de-a doua și a treia săptămână din februarie 2023 va aplica tarife speciale pentru transportul FTL în Europa de Vest, ataşând şi un lung comunicat de presă în care analizează piața spaniolă.

Girteka este deja unul dintre principalii transportatori din Peninsula Iberică, zonă în care încarcă o mie de transporturi în fiecare săptămână. Acest lucru se datorează „unei rețele solide de distribuție formată din camioane proprii în fiecare regiune a țării”, iar până la sfârșitul lui 2023, compania va avea 1.200 de camioane proprii dedicate regiunii, în timp ce flota totală va crește cu 30%.

Continuând, Girteka subliniază că piaţa spaniolă de transport rutier este sezonieră și că exporturile depind de tendințele agricole, ceea ce duce la o „concurență puternică între transportatori”, care determină scăderea ratelor spot. Tendința din Spania afectează și tarifele din alte țări, deoarece în perioadele de vârf țara spaniolă atrage vehicule din restul Europei de Vest, provocând penurie în acele teritorii.

Girteka notează, de asemenea, că transportul internațional spaniol necesită cerințe speciale, cum ar fi vehicule frigorifice, urmărire prin satelit și adesea echipaje de şoferi. În plus, multe călătorii au loc și noaptea și de sărbătorile legale. Din punct de vedere al transportatorului, există riscul unor kilometri pe gol în perioadele de vârf și companiile trebuie să aibă camioane disponibile în toate regiunile țării. Din acest motiv, în Spania au apărut flote medii și mari în transportul frigorific.

În ceea ce priveşte tarifele, Girteka are o abordare sezonieră, cu un tarif de vară și unul de iarnă, în vreme ce pentru producătorii de fructe și legume există o tendință trimestrială.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut