Pentru a reduce utilizarea resurselor naturale și impactul camioanelor sale asupra mediului, Renault Trucks trece operațiunile sale industriale către o economie circulară. Noua fabrică de piese second-hand Renault Trucks este continuarea logică a operațiunilor de reciclare și recondiţionare a camioanelor uzate desfășurate în fabrica din Bourg-en-Bresse și, respectiv, uzina din Limoges. La această nouă unitate din Vénissieux, camioanele mărcii vor fi demontate, iar piesele lor vor fi refolosite.

În ultimii cinci ani, Renault Trucks a investit în economia circulară, aplicând o abordare pe trei direcții: recuperarea, reutilizarea și reciclarea camioanelor uzate.

Renault Trucks desfășoară numeroase inițiative pentru a prelungi durata de viață a vehiculelor pe care le vinde. De exemplu, camioanele second-hand sunt refabricate după procese industriale stricte la Fabrica de Camioane Uzate, vehiculele sunt actualizate cu cele mai noi tehnologii în centrul de recondiționare din Lyon și puse la vânzare.

Continuându-şi planul, producătorul a anunțat crearea Fabricii de Piese Uzate, o unitate dedicată reciclării camioanelor și reutilizarii pieselor recuperate din acestea. Inițiativa e susținută de un studiu preliminar de fezabilitate realizat în 2020 de Renault Trucks cu Indra Automobile Recycling și ADEME, Agenția Franceză de Mediu și Management al Energiei.

Unitatea dedicată se află în inima unităţii sale din Lyon–Vénissieux. Această fabrică de 3.000 m2, construită cât mai aproape de centrul logistic, se va ocupa de vehicule Renault Trucks uzate cu kilometraj mare, alături de unele piese care au încă un potențial substanțial de reutilizare. Vehiculele Renault Trucks și componentele lor sunt proiectate pentru a rezista mai mult de 1,5 milioane de kilometri.

Orice camion dezafectat va fi demontat în Fabrica de Piese Uzate. Operatorii vor îndepărta componentele identificate anterior ca adecvate pentru reutilizare (motor, cutie de viteze, cabină, rezervor de combustibil, bare de protecție, deflectoare etc.). Odată ce piesele destinate reutilizării au fost îndepărtate, celelalte componente vor fi reciclate. Componentele destinate reutilizarii vor fi apoi verificate, curățate și etichetate şi trimise la depozitul de piese Renault Trucks din apropiere.

Piesele second hand comercializate sub eticheta „Used Parts by Renault Trucks” vor fi puse la dispoziția dealerilor pe piața online a producătorului. Acestea vor fi acoperite de garanția de producător, iar costul lor va fi semnificativ mai mic în comparație cu piesele noi.

În ceea ce privește piesele uzate din gamele vechi, Renault Trucks continuă să colaboreze cu Indra Automobile Recycling, oferind rețelei sale de dealeri o gamă de piese obținute prin operațiunile de dezmembrare efectuate de specialistul în reciclare.

Cu această nouă ofertă, Renault Trucks își continuă progresul către neutralitatea carbonului. De asemenea, abordează lipsa de componente și materii prime care afectează industria.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut