Potrivit celei mai recente operațiuni Roadpol de control al camioanelor și autobuzelor, la care au participat 19 țări, circa 6% dintre șoferii de camion de pe drumurile europene nu respectă perioadele de odihnă, au tahograful manipulat sau nu este utilizat corespunzător.

Operațiunea s-a concentrat pe controlul transportului comercial de mărfuri și pasageri și a fost prima dintr-un total de patru planificate pentru 2022. Din cele 210.365 de camioane și 121.666 de autobuze verificate, la 71.249 s-au constatat abateri (camioane: 63.567, autobuze: 7.682). Iar pentru 221 dintre cazuri a fost necesară interzicerea continuării călătoriei până la restabilirea în stare bună a vehiculelor sau încărcăturii. Rata de încălcări a fost de 30,22% pentru transportul de marfă (aproape 1 din 3 camioane verificate) și de 6,31% pentru autobuze. „Numărul mai mic de încălcări pentru autobuze arată că traficul de mărfuri reprezintă un risc major pentru siguranța rutieră și că monitorizarea este încă necesară. Polițiștii europeni au un nivel foarte ridicat de pregătire în controlul traficului greu, ceea ce se reflectă în rata mare de abateri constatate”, spune Henk Jansen, secretarul Roadpol al Poliției Olandeze.

Majoritatea abaterilor au vizat viteza, defecțiunile tehnice, nepurtarea centurii de siguranță, nerespectarea legislației privind documentele auto și a timpului de conducere și odihnă și folosirea tahografului: 7.581 de șoferi (7.119 de camion, 462 de autobuz) au condus vehiculul mai mult timp decât este permis legal, fără a respecta perioadele de odihnă obligatorii. Iar de 5.520 de ori, tahografele nu au fost gestionate corect.

De asemenea, manipularea tahografelor digitale a fost detectată în 537 de cazuri. „Numărul acestor abateri crește în fiecare an, iar motivul ar putea fi concurenţa în continuă creștere. Beneficiile financiare pentru transportatori pot fi mari, dar riscurile pentru siguranța rutieră sunt și mai mari. În special din cauza oboselii șoferului, pot apărea coliziuni cu consecințe grave, nu numai pentru șofer, ci și pentru alți utilizatori ai drumului”, avertizează Jansen.

Alţi 258 de șoferi au fost depistaţi conducând sub influența alcoolului, în vreme ce 92 de șoferi erau sub influența drogurilor. În 2.583 de cazuri (2.444 camioane, 139 autobuze) au fost constatate defecte tehnice grave. La 1.197 de camioane sub 12,5 t, 1.470 de camioane de peste 12,5 t și 91 de autobuze s-a constatat depășirea MTMA.

La autobuzele controlate, majoritatea abaterilor au vizat folosirea centurilor de siguranță (917), viteza (1.211) și defecțiunile tehnice (139). 462 de șoferi de autobuz au depășit, de asemenea, timpii de conducere.

Următoarea operațiune de control Roadpol este programată în perioada 13-19 iunie 2022.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut