Volumul de trafic din pasul Brenner a doborât noi recorduri. Prin urmare, e greu de imaginat că autoritățile locale ar ridica cel puțin unele dintre restricții. În același timp, transportatorii și șoferii s-au săturat de blocaje cantitative care pun camioanele în cozi chiar și de 70 de kilometri. Ca ieşire din situație, a apărut o idee care, din păcate, nu sună ca un anunț low cost.

Guvernatorul Tirolului de Sud, regiune italiană care se învecinează cu Austria prin Pasul Brenner, a propus introducerea unui sistem electronic de rezervare. Într-un astfel de sistem, transportatorii ar trebui să cumpere dreptul de a călători de fiecare dată, pentru o anumită zi și oră, evident, după ce achită o taxă, în funcție nu numai de standardele de emisie, ci și de volumul de trafic așteptat pentru orele respective.

Un astfel de aranjament ar permite reglarea traficului fără ca vehiculele grele să fie plasate în cozi uriașe. De asemenea, ar fi mai convenabil pentru șoferii care ar putea aștepta trecerea în parcările din apropiere, decât pe banda dreaptă a unei autostrăzi blocate. Însă totul ar deveni o povară administrativă suplimentară mai ales pentru transportatorii care trimit flote foarte mari prin Brenner.

Cărăuşii italieni au aprobat inițial această idee. Sprijin a venit și din partea guvernului de la Roma. Singura întrebare, subliniază 40ton.net, este dacă autoritățile austriece din Tirol vor dori să organizeze un astfel de sistem și când ar putea fi pus în funcțiune.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut