Luna trecută, transportatorii de vehicule, reuniți în TRANSPORTAVE, ca organizație majoritară, au ținut o serie de întâlniri cu clienții lor, o mână de operatori logistici, pentru a căuta soluții la situația lor dificilă. Într-o adunare informativă, transportatorii au sumarizat în cinci măsuri acțiunile necesare pentru garantarea viabilității economice a firmelor lor.

Transportatorii de vehicule spanioli trec printr-o situație critică de la pandemia din 2020. Pe lângă reducerea volumelor de muncă din cauza pandemiei, s-a înregistrat o încetinire a producției de vehicule din cauza lipsei componentelor de bază, a neactualizării tarifelor de către operatorii logistici, în ciuda creșterii prețurilor la combustibil și a faptului că este impusă de legislația în vigoare.

Din acest motiv, după o serie de întâlniri susținute de TRANSPORTAVE cu clienții, a avut loc o adunare informativă în care au fost convenite cele cinci măsuri de care au nevoie pentru a li se garanta solvabilitatea și viabilitatea afacerii:

1. În ceea ce privește prețurile – începând cu data de 2 septembrie 2022, transportatorii de vehicule vor începe să taxeze operațiunile de încărcare și descărcare pe care le-au efectuat până în prezent. Pentru asta, o vor include în factură în mod diferențiat, așa cum prevede legislația actuală aprobată în martie anul trecut. În plus, e obligatorie actualizarea tarifelor ca urmare a variației prețurilor la motorină.

2. Referitor la asigurare si penalităţi pentru reparaţii – transportatorii nu doresc să mai plătească reparaţiile autovehiculelor pe care le transportă la preţul clientului, deoarece nu sunt nici producători, nici destinatari, ci doar furnizori.

3. Electromobilitatea – o altă problemă care trebuie abordată este transportul vehiculelor electrice, care este în ascensiune, deoarece acestea au alte cerințe de greutate și dimensiuni decât vehiculele cu ardere internă.

4. Deficitul de șoferi – mulți șoferi părăsesc acest sector obosiți de condițiile proaste de muncă și economice.

5. Respect – o altă plângere comună este lipsa de respect și educație cu care sunt tratați șoferii transportatorilor de vehicule atunci când ajung pe platformele de încărcare și/sau descărcare. Ei cer ca acest tratament umilitor, pe care operatorii logistici îl cunosc bine și nu încearcă să-l evite, să înceteze.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut