Ca urmare a invaziei Rusiei, producătorul de componente auto Sumitomo Electric Industries va transfera din Ucraina în România și Maroc producția de cablaje pentru automobile. Producătorul japonez va adăuga noi linii de producție în fabricile din România și Maroc, ca urmare a lipsei perspectivelor de reluare a producției și a riscurilor geopolitice din Ucraina. Sumitomo Electric a decis astfel mai degrabă să își revizuiască lanțul de aprovizionare, în loc să ia o măsură intermediară.

Costul transferului de producție, potrivit publicaţiei asiatice Nikkei, este estimat la peste 10 miliarde de yeni (83,9 milioane USD), iar unul dintre cei mai importanţi clienţi, producătorul auto Volkswagen, va acoperi o parte din cheltuieli.

Volkswagen a oprit producția de mașini în Germania și în alte părți din cauza penuriei de cablaje și de alte componente, iar compania a fost nevoită să suspende sau să scadă producția la fabricile din Europa de Est. Pe de altă parte, producătorul german intenționează să asambleze mai multe vehicule în America și China.

Fabrica din Ucraina, care angaja 6.000 de oameni, susţinea aproximativ 10% din producția europeană a Sumitomo Electric.

Dat fiind că în Ucraina sunt fabricate anual cabluri pentru până la un milion de vehicule, impactul invaziei Rusiei s-ar putea extinde și la alți producători de automobile.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut