Pentru a treia oară într-un an, Tesco crește salariile angajaților magazinelor. Lanțul britanic de supermarketuri îngheață și prețurile la peste 1.000 de produse, fapt ce a dus la scăderea imediată a profiturilor.

În cele șase luni încheiate în august, profitul înainte de impozitare a scăzut cu aproape 64% pentru Tesco, la 413 milioane de lire sterline. Cu toate acestea, vânzările au crescut cu 6,7%, până la 32,5 miliarde de lire sterline.

Oamenii se orientează mai mult către mărcile private și alimentele congelate din cauza crizei costului vieții, relatează Tesco. De exemplu, vânzările de produse marcă proprie premium au crescut cu 13%, deoarece consumatorii se bucură de acestea în loc să ia masa în oraș. Retailerul alimentar anunțase anterior că va îngheța prețurile a peste 1.000 de produse, o mișcare care se prelungește acum până în 2023, potrivit Retail Detail.

Nici a doua jumătate a acestui an nu aduce prea multe îmbunătățiri. Pentru a treia oară într-un an, Tesco crește salariul orar de bază în magazine cu 20 de cenți la jumătatea lunii noiembrie, reprezentând o creștere totală a salariului de 8% în acest an. Toate aceste costuri înseamnă că Tesco mizează acum pe un profit între 2,4 și 2,5 miliarde de lire pentru întregul an, în scădere față de 2,7 miliarde de lire anul trecut. Retailerul speră totuși să economisească încă 500 de milioane de lire sterline în acest an, inclusiv prin automatizarea comenzilor. „În ciuda acestor incertitudini, prioritățile noastre sunt clare. Avem strategia potrivită pe termen lung și vom continua să echilibrăm nevoile tuturor părților interesate”, spune CEO-ul Ken Murphy. De exemplu, retailerul promite să reducă la jumătate risipa alimentară până în 2025. Chiar și salariile și bonusurile directorilor vor fi acum legate de obiectivele de sustenabilitate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut