Transportul dintre Ucraina și Uniunea Europeană poate suferi o adevărată revoluție. Se pregătește un acord care îi va elibera pe ucraineni de la obținerea autorizațiilor pentru transporturile bilaterale și de tranzit între cele două părți. Deci, de exemplu, camioanele ucrainene fără autorizații ar putea trece prin Polonia sau ar putea încărca în Polonia și duce marfa acasă.

Numărul de autorizații este întotdeauna cea mai mare problemă a transportatorilor necomunitari. Situația a determinat și o anumită sezonalitate a transportului polono-ucrainean, unde ucrainenii mai ieftini au dominat în cea mai mare parte a anului, dar la sfârșitul perioadei de valabilitate a autorizațiilor, tarifele erau în creștere. Dacă, pe de altă parte, autorizațiile încetează să mai existe, astfel de dependențe vor fi istorice.

Discuțiile asupra acordului menționat mai sus au loc încă din toamna anului trecut. Deci acesta nu este un subiect nou și nici nu este declanșat direct de război. Cu toate acestea, războiul a încurajat cu siguranță UE să accelereze lucrările la acord, deoarece blocada navală a Ucrainei – menținută de marina rusă – a crescut semnificativ cererea de transport rutier ucrainean-UE. Pe de altă parte, înșiși ucrainenii asigură că vor îmbunătăți lucrările la construcția infrastructurii de frontieră, astfel încât timpul de așteptare pentru o călătorie în Polonia, Slovacia sau România se va scurta semnificativ.

În prima lună a invaziei, echipa Ministerului Infrastructurii a reușit să ajungă la acorduri privind revocarea temporară a autorizațiilor de transport cu camioane cu 12 țări UE – Austria, Ungaria, Italia, Letonia, Estonia, Bulgaria, Germania, Danemarca, Lituania, România, Grecia și Slovacia.

De la izbucnirea războiului, situația costurilor transportatorilor ucraineni s-a schimbat semnificativ. Până acum, au fost mai ieftini decât polonezii, printre altele, datorită combustibilului mult mai ieftin. Din moment ce petrolul din Rusia sau Belarus nu ajunge în Ucraina, prețurile ucrainene au crescut cu 90-100%. Drept urmare, motorina este chiar mai scumpă acolo decât în ​​Polonia, costând aproximativ 8 zloți.

Acordul este valabil doar pentru transporturile bilaterale și în regim de tranzit. Nu sunt luate în considerare cursele comunitare cum ar fi, de exemplu, cele din Germania în Polonia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut