Tranziția la vehiculele electrice va pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, au declarat săptămâna trecută sindicatele lucrătorilor din metal și un grup de lobby. În consecinţă, reprezentanţii industriei îi cer guvernului să înceapă discuții privind măsurile de sprijinire a industriei auto.

Analiștii spun că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai mult decât în altă parte din cauza dimensiunilor medii şi mici ale firmelor din țară și amplorii investițiilor necesare pentru a se conforma planului climatic al Uniunii Europene, „Fit-For-55”, care elimină treptat motoarele cu ardere, până în 2035. „Acest plan, neînsoțit de o intervenție guvernamentală, ar putea duce la o pierdere de aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, cu 63.000 în perioada 2025-2030”, au spus într-o declaraţie comună Federmeccanica și sindicatele FIM, FIOM și UILM, subliniind că producția de vehicule în Italia a scăzut de la peste 1,8 milioane de unități în 1997, la 700.000 anul trecut. „Trebuie să revenim la fabricareaa a aproximativ 1,5 milioane de unități pe an”, a spus șefa FIOM, Francesca Re David, citată de Euractiv.

Industria auto din Italia are 278.000 de angajați și contribuie la aproximativ 6% din PIB al țării, potrivit datelor ANFIA.

La începutul acestei săptămâni, ministrul Industriei, Giancarlo Giorgetti, a declarat că va prezenta propuneri în săptămânile următoare pentru stimulente de sprijin pentru industria auto italiană.

De asemenea, sindicatele îndeamnă guvernul să încheie un acord final cu Stellantis, cel mai mare producător de automobile din țară, pentru a construi o fabrică de producere a bateriilor pentru vehiculele electrice produse în Italia. CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat anul trecut că grupul va construi una dintre fabricile sale europene de baterii în Termoli, în centrul Italiei, dar încă nu a fost semnat un acord.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare