În ultimii ani nu au fost semnalate probleme generate de „regula de 1 minut” care face parte din Directiva Europeană 1266/2009. Săptămâna trecută, însă, un astfel de caz a apărut în presă, în legătură cu un transportator care a fost amendat în Olanda.

Tahografele digitale numără timpul de condus în minute întregi și consideră că un „minut” este format de cel puțin 30 de secunde de condus continuu; călătoriile mai scurte, de până la 29 de secunde inclusiv, nu sunt luate în considerare pe card. Această regulă a fost introdusă în 2011 ca un tribut adus companiilor care operează în zonele urbane, pentru că atunci când camionul petrece mult timp în ambuteiaje, o mare parte din „minute” nu se încarcă, iar transportatorul economisește mult timp.

Regula de 1 minut nu se aplică atunci când șoferul este în pauză!

Teoretic, s-ar putea considera că intervalul de 29 de secunde va permite mișcarea camionului în timpul unei pauze, însă nu este aşa. Inspecţia Rutieră din Olanda (ILT) a oprit un camion pe autostrada A27 care s-a deplasat de mai multe ori în timpul pauzei de 45 de minute. Pauza în sine a fost numărată pe cartonaș într-o formă neîntreruptă, deoarece toate manevrele au durat până la 29 de secunde. Cu toate acestea, ILT a remarcat că vehiculul s-a mişcat și pauza a fost anulată cu următoarea explicație: „În timpul pauzei, șoferul nu are voie să conducă sau să facă alte lucrări, aceasta fiind doar pentru odihnă.”

Întrucât restul a fost declarat nul, s-au adunat perioadele de conducere pe care le-a separat, notează 40ton.net. În acest caz, s-au însumat 7 ore și 5 minute pe care, în ochii controlului, șoferul le-a parcurs fără pauza necesară. Din acest motiv, au fost inițiate proceduri administrative și transportatorul se va confrunta cu o sancțiune financiară.

Se pune însă problema, remarcă publicaţia poloneză, dacă nu cumva asemenea prevederi nu sunt excesiv de restrictive. Se poate întâmpla ca cele 29 de secunde de mișcare să fie pur și simplu necesare, să faciliteze parcarea altcuiva sau să îmbunătățească pentru şofer condițiile de pauză.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut