Volvo Trucks se îndreaptă rapid către camioanele electrice grele și consideră că acestea ar putea reprezenta jumătate din vânzările sale pe unele piețe peste un deceniu. „Din ce în ce mai multe companii de transport își dau seama că trebuie să-și înceapă călătoria spre electrificare chiar acum, atât pentru protejarea mediului înconjurător, cât și din motive competitive, pentru a satisface cerințele clienților pentru transport durabil“, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks. Compania a lansat producția de camioane electrice în SUA la sfârșitul anului trecut. Iar asamblarea a trei noi modele electrice pentru Europa va începe la sfârșitul acestui an. Volvo a început să vândă Volvo FL Electric și Volvo FE Electric în Europa acum aproximativ doi ani.

La lansarea noilor modele, Volvo Trucks va avea o gamă de șase camioane electrice de dimensiuni medii și grele, cea mai extinsă gamă din industrie. „Există un potențial imens de electrificare a transporturilor în Europa și, de asemenea, în alte părți ale lumii, în viitorul foarte apropiat“, a spus Alm. 

În SUA, Volvo tocmai a avut cea mai importantă comandă de camioane electrice de până în prezent. Quality Custom Distribution, un furnizor național de logistică pentru servicii alimentare, va închiria 14 camioane Volvo VNR Electric pentru a le utiliza pe rutele de livrare din sudul Californiei. Volvo va începe să livreze camioanele la centrul de distribuție QCD din Fontana la sfârșitul acestui an. QCD operează o flotă de 700 de autotractoare diesel ,clasa 8, din care mai mult de jumătate sunt Volvo. De asemenea, SAIA, operator de transport cu 5.000 de camioane diesel, a închiriat recent două VNR electrice de la Volvo.

Volvo are aproximativ 100 de camioane comandate sau în funcțiune în SUA și are comenzi suplimentare pentru clienții din California și din alte state pe care nu le-a anunțat încă. Deocamdată, vânzările de camioane electrice din SUA se bazează pe subvenții guvernamentale. Unii analiști se așteaptă ca numărul camioanelor electrice să înceapă să crească rapid, în special în California, unde subvențiile și reglementările vor accelera adoptarea. „Odată cu aprobarea Advanced Clean Trucks din California cu punere în aplicare din 2024, ne așteptăm ca vânzările anuale de camioane electrice să depășească 3.000 până în 2025. Având în vedere că unii producători ar putea primi credite pentru adopţie timpurie, am putea vedea vânzările de camioane electrice ajungând la mii de unităţi în 2023“, a spus Cristiano Façanha, director global al programului Calstart Drive to Zero.

Mack Trucks, deținută de Volvo, face, de asemenea, demersuri pentru a începe să vândă și să întrețină camioane electrice de gunoi. Mack a livrat anul trecut vehiculele pre-producție Mack LR Electric Departamentului Sanitar din New York City. Republic Service testează, de asemenea, modelul LR Electric pe un traseu de colectare rezidențială din Hickory, N.C.

Mack și Volvo închiriază spațiu în Hayward, California, pentru a construi o unitate pentru instruirea clienţilor de camioane electrice.

Volvo a declarat că următorul pas în dezvoltarea transportului ecologic este lansarea producției de camioane cu hidrogen. Această clasă  va satisface mai bine cerințele transportului greu de marfă pe distanțe lungi. „Scopul nostru este să începem să vindem camioane electrice cu celule de combustibil în a doua parte a acestui deceniu și suntem încrezători că putem realiza acest lucru”, a spus Alm.

La începutul acestui an, Volvo a colaborat cu Daimler Truck AG pentru a forma cellcentric GmbH, o societate mixtă care va dezvolta, produce și comercializa sisteme cu celule de combustibil pentru utilizare pe camioanele grele. Producătorii de camioane vor să lanseze în testare cu clienții camioane cu pile de combustibil în aproximativ trei ani și să înceapă producția în a doua jumătate a acestui deceniu.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut