Webasto vrea să folosească avantajul proximităţii fabricii sale din Neubrandenburg de gară ca să își reducă amprenta de CO2. În acest sens, compania a demarat recent un proiect pilot de patru săptămâni cu DB Cargo Logistics pentru a reloca transportul componentelor pentru producția sistemului său de încălzire de la drum la calea ferată.

Furnizorul de echipamente auto, Webasto, a început o fază de testare care durează câteva săptămâni pentru a aproviziona fabrica din Neubrandenburg pe calea ferată. Containerele de transport goale de la uzina Webasto sunt trimise din Neubrandenburg pe calea ferată către doi furnizori implicaţi (unul din sudul Germaniei și altul din Republica Cehă), care le umplu cu componentele necesare și le trimit înapoi la Neubrandenburg. Într-o încercare la scară largă, transportul feroviar înlocuiește 95% din cei 1.200 sau 1.400 de kilometri de rute circulare pe furnizorii de piese le-au acoperit anterior în întregime cu un camion. Pentru restul de 5% din traseu, adică maximum 70 km, camioanele partenerului Gertner continuă să preia transportul, furnizorii nefiind conectați direct la gări.

Prin trecerea la calea ferată, compania se așteaptă la o reducere a amprentei de CO2 în timpul transportului cu mai mult de jumătate, în timp ce costurile rămân aceleași.

Webasto va efectua transporturile de testare până la jumătatea lunii decembrie și apoi le va evalua împreună cu toți cei implicați. Partenerii proiectului presupun că prin reducerea amprentei de CO2 în lanțurile de transport, furnizorilor și clienților li se poate oferi un serviciu logistic prietenos cu mediul și în același timp de încredere. Operațiunea de probă ar putea fi transformată în funcționare obișnuită de la jumătatea anului viitor. În plus, alte posibilităţi de transfer la calea ferată vor fi apoi examinate în locația din Neubrandenburg.

Cei doi furnizori pilot mută 15% din volumul total de achiziții al fabricii Webasto. Din perspectiva actuală, peste 50% din piese ar putea fi procesate pe calea ferată.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut