Rezultatele Grupului Wielton, care a reușit să-și crească ușor vânzările, cu 6%, înregistrând în acelaşi timp o creștere semnificativă a veniturilor, cu 28%, până la circa 730 de milioane de euro – pentru prima dată în istorie -, par cu atât mai remarcabile cu cât 2022 a fost un an marcat de creșteri semnificative de preț, probleme persistente cu aprovizionarea și o serie întreagă de frământări cauzate de război. 

Întregul grup polonez, care este al treilea furnizor de semiremorci, remorci și caroserii din Europa, a livrat 23.200 de unităţi în 2022, cu 6% mai mult decât în anul precedent. În același timp, veniturile grupului s-au ridicat la 730 de milioane de euro, ceea ce a însemnat o creștere de 2%. Profitul EBITDA estimat a fost de 42,7 milioane de euro, în creștere cu 39%.

În Polonia, brandul Wielton şi-a majorat vânzările cu 12%, până la 4.418 unități, devenind astfel al doilea pe piață. În Franța, marca Fruehauf a scăzut vânzările cu 4%, până la 4.341 de unități, menținându-și însă poziția de lider. În Marea Britanie, Lawrence David a crescut vânzările cu până la 22% (3.430 de unități), menținându-și poziția secundă. În Italia, marca Viberti a crescut cu 24%, la 1.114 unități, urcând două poziţii până la locul al cincilea. În Spania, cea mai recentă achiziție a grupului Wielton, marca Guillén, a înregistrat o scădere de 6%, până la 450 de unități, menținându-şi poziția a șasea pe piață. În Germania, unde grupul operează atât sub marca poloneză Wielton, cât și sub numele german Langendorf, a livrat un total de 1.189 de unități (+44%) și a trecut pe poziția a cincea.

Compania din Wieluń promite să îmbunătățească eficiența mărcii franceze Fruehauf, pentru a opri scăderea vânzărilor și pentru a-și menține poziția de lider. Alte planuri includ mai mult decât dublarea vânzărilor în Germania, precum și investirea a aproape 40 de milioane de euro în dezvoltarea de noi tehnologii, inclusiv în continuarea robotizării producției. În plus, compania a recunoscut că în 2023 se așteaptă la o „răcire a cererii”, adică amânarea deciziilor de cumpărare din partea transportatorilor, din cauza situației incerte din transport și economie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut