Pentru producătorul american de bunuri de larg consum, Procter & Gamble (P&G), vânzările și profitul sunt sub presiune: creșterile semnificative ale prețurilor nu pot compensa pe deplin scăderea volumelor. Cu toate acestea, multinaționala își crește acum prognoza pentru întregul exercițiu financiar.
În cel de-al doilea trimestru al exercițiului său financiar (octombrie – decembrie 2022), Procter&Gamble a majorat prețurile produselor sale de marcă precum Ariel, Pampers și Gillette, cu 10%, în medie. Cu toate acestea, volumele au scăzut doar cu 6%, parțial ca urmare a contractării cererii consumatorilor, dar și a reducerii operațiunilor din Rusia și a vânzărilor lente din China, unde blocajele persistente nu au fost favorabile afacerii. Ca urmare, potrivit Retail Detail, creșterea globală a vânzărilor a fost de 5%.
Producătorul observă că, în mod surprinzător, consumatorii răspund chiar mai bine decât se aștepta la creșterile de preţ, mai ales în cazul produselor de igienă feminină sau de curățenie. „Consumatorii nu încetează să se spele pe mâini sau să-și spele rufele”, a explicat CFO Andre Schulten într-un comentariu pentru CNBC.
Procter&Gamble mizează acum pe o creștere a vânzărilor de 4 până la 5% pentru întregul exercițiu financiar, puțin mai bună decât cea de 3 până la 5% prognozată anterior. Piața chineză va reveni în cele din urmă, dar presiunea asupra marjelor brute va continua, avertizează compania.