Anvelopele pentru camioane și autobuze sunt obligate prin lege să aibă sisteme de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS), în conformitate cu noul regulament al UE privind „siguranța generală a vehiculelor”, care a intrat în vigoare la 6 iulie.

Legislația introduce, de asemenea, sisteme avansate obligatorii de asistență pentru șofer pentru a îmbunătăți siguranța rutieră și stabilește un cadru legal pentru omologarea vehiculelor complet autonome, fără șofer.

Autobuzele și camioanele trebuie să fie echipate cu tehnologii pentru o mai bună recunoaștere a posibilelor puncte moarte, avertismente pentru prevenirea coliziunilor cu pietonii sau bicicliștii, precum și cu sisteme de monitorizare a presiunii în anvelope.

De asemenea, în conformitate cu regulamentul, mașinile și furgonetele trebuie să aibă și elemente de siguranță suplimentare, cum ar fi sisteme de menținere a benzii de circulație și frânare automată.

Toate vehiculele vor trebui să aibă asistență inteligentă la viteză, detecție cu cameră sau senzori la mersul înapoi, atenție-avertizare în caz de somnolență sau distragere a atenției șoferului, înregistratoare de date despre evenimente și semnale de oprire de urgență.

Regulile vor acoperi toate vehiculele noi începând cu 7 iulie 2024, unele măsuri urmând să fie extinse la diferite tipuri de vehicule rutiere până în 2029.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut