Traficul de camioane pe şosele este un indicator economic extrem de important. Ca urmare, scăderea numărului de vehicule grele de pe drumurile germane ar putea fi un motiv serios de îngrijorare.

Potrivit unui raport realizat de Biroul german de statistică, traficul de camioane grele cu cel puțin patru osii a scăzut semnificativ în aprilie, cu 0,8%, comparativ cu luna martie. De asemenea, indicatorul a fost cu 1,5% mai mic decât în luna similară a anului trecut. Deși procentele nu sunt neapărat impresionante, transpuse pe o scară uriașă a transportului german, se ajunge la cifre cu adevărat notabile. Mai mult, aceasta nu este prima lună cu scădere de anul acesta.

Traficul de camioane grele a scăzut în toate statele federale, cu excepția Saxoniei, în partea de sud a graniței cu Polonia. Adevărata contracţie a transportului greu a avut loc în Turingia (-3,1%), în vecinătatea oraşului Erfurt.

Statisticile țin cont și de traficul transfrontalier cu nouă țări (inclusiv Suedia, din cauza feribotului). Aici, Polonia s-a remarcat din nou pozitiv, deoarece la graniță traficul de camioane grele a crescut cu 1,1%. În plus, 0,5% dintre vehicule au ajuns la granițele cu Olanda și Belgia. Traficul dintre Germania și Luxemburg s-a dovedit a fi complet neschimbat, în timp ce o scădere a intensității s-a înregistrat la granița cu Austria, Danemarca, Franța, Elveția și mai ales cu Cehia (-1,2%).

În câteva săptămâni ar trebui să fie finalizat un raport economic mai detaliat, care să arate evoluţia întregii economii germane în aprilie. Germania subliniază însă că datele economice generale vor arăta aproape sigur similar circulației camioanelor grele.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare