Angrosiştii din Marea Britanie sunt neplăcut surprinși de exacerbarea lipsei de șoferi din țară care face ca furnizorii să nu-şi poată acoperi cursele zilnice. David Lunt, Managing Director al Consorțiului național de cumpărare, a declarat pentru Loadstar că membrii săi, în majoritate angrosiști, nu erau conștienți de gravitatea problemei până „acum câteva săptămâni”, întrucât furnizorii au încercat să-și asigure clienții că beneficiază de suficientă capacitate. „Ne-am dat seama cât e de grav abia când un furnizor care onorează în mod normal o sută de comenzi pe zi ne-a informat că ar putea acoperi doar trei“, a declarat David Lunt.

Începând cu luna mai, termenele de livrare s-au extins, comenzile care trebuiau să fie livrate în trei zile iau acum mai mult de două săptămâni, pentru că furnizorii se luptă să găsească un mijloc de livrare.

În timp ce unii au reușit să împiedice impactul, mulțumită în mare parte stocurilor făcute înainte de Brexit, alții se luptă acum să umple rafturile. „Nu este o problemă cu stocul, pentru că există, mai ales în depozitele furnizorilor. Există însă unii furnizori care suferă deficiențe. De exemplu, Nestlé are probleme din belșug, deoarece nici măcar nu își poate aduce bunurile în Marea Britanie din Rotterdam, darămite să-și facă livrările pe şosea.“

Cuprinzând angrosiști din mai multe sectoare, Consorțiul național de cumpărare achiziţionează bunuri ca o cooperativă, pentru a reduce costurile pentru fiecare membru în parte. David Lunt a spus că echipa sa s-a angajat să lucreze direct cu furnizorii într-un efort de a colecta bunuri, mai degrabă decât să aștepte livrările. Dar el nu vede acest lucru ca pe o soluție pe termen lung a problemei, care s-ar putea înrăutăți pe măsură ce restricțiile se relaxează. „Trebuie să ne confruntăm cu companii mai mari care le oferă şoferilor salarii stupide. Unul dintre membrii noștri care aprovizionează aproximativ 40 de magazine afirmă că, într-o săptămână, patru dintre șoferii săi au renunțat la serviciu, deoarece o companie mult mai mare le-a oferit mai mulți bani. Deci, în timp ce toată lumea suferă, IMM-urile nu au susţinerea financiară pentru a atenua daunele.”

Nici creșterea tarifelor pentru containere nu ajută situația, angrosiștii observând că pe măsură ce aceste prețuri cresc, la fel și prețurile din lanțul de aprovizionare. „În cele din urmă, toți plătim pentru asta acum și în viitor. Lanțul de aprovizionare nu este construit pentru a suporta un astfel de furnizor care trece de la o sută la trei livrări pe zi; nu va rezista și se va ajunge fără mărfuri pe rafturi.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare