Grupul Mol a înregistrat un profit net înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare (EBITDA) de 833 milioane USD în primul trimestru al acestui an, după 605 milioane USD în T1 2021. Însă rezultatul a fost cu 6% mai mic comparativ cu trimestrul precedent, potrivit comunicatului companiei publicat pe site-ul Bursei de Valori din Budapesta (BVB). Conform evaluării companiei, performanța afacerii de explorare și producție a întărit cel mai mult rezultatul.

Profitul net al grupului a fost de 423 milioane USD în primele trei luni, după 267 milioane USD în primul trimestru al anului trecut. Zsolt Hernádi, CEO-ul companiei, a spus că 2022 a adus din nou provocări, dar Grupul Mol și-a demonstrat capacitatea de a reacționa rapid în fața unei situații externe în schimbare rapidă și a condițiilor adesea nefavorabile. „EBITDA net estimat la 833 milioane USD demonstrează că suntem pe drumul cel bun.”

Zsolt Hernádi a subliniat că se vor confrunta în perioada următoare cu provocarea menținerii securității aprovizionării și profitabilității companiei. Compania face eforturi semnificative pentru adaptarea la noul mediu, diversificarea în continuare a portofoliilor și asigurarea aprovizionării cu energie în regiunea Europei Centrale și de Est. În plus, procesul de transformare a Mol, care necesită investiții semnificative, a început deja.

EBITDA segmentului de explorare și producție a crescut la 504 milioane USD în T1, depășind cu 104% rezultatul primului trimestru al anului precedent. Performanța a fost determinată în principal de creșterea prețurilor la petrol și gaze – țițeiul Brent a crescut cu peste 40 de dolari pe baril, iar prețurile la gaze la vedere au crescut de cinci ori. Volumele de producție au scăzut față de primele trei luni ale anului trecut din cauza scăderii naturale a câmpurilor din Europa Centrală și de Est și Pakistan și a scăderii producției de ACG în Azerbaidjan.

EBITDA procesării și tranzacționării, estimat la prețuri de răscumpărare, a fost de 254 de milioane de dolari, rămânând la nivelul aceleiași perioade a anului trecut, întrucât mediul macro volatil a avut efecte atât pozitive, cât și negative asupra câștigurilor. Volumul vânzărilor a crescut cu 11%, parțial prin creșterea consumului în Ungaria, cauzată de efectul de denaturare a pieței prin reglementarea prețurilor cu ridicata introdusă la mijlocul lui februarie.

EBITDA pentru afacerile de servicii pentru consumatori a scăzut cu 44% de la an la an, în ciuda creșterii cu 20% a volumului vânzărilor și a tranzacțiilor cu 7%, iar cota de piață a lui Mol s-a extins în regiunea Europei Centrale și de Est, notează Infostart. Reglementarea prețurilor la carburanți în Ungaria, Croația, Serbia, Slovenia și Bosnia și Herțegovina a redus EBITDA la nivelul din 2017, deoarece marjele de combustibil au scăzut la nivel de grup. Marjele non-combustibili au crescut cu 8%, numărul Fresh Corners crescând la 1.081 la sfârșitul primului trimestru, de la 984 în T1 2021.

EBITDA afacerii cu gaze a fost de 48 milioane USD, similar cu performanța din T1 2021. Creșterea prețurilor la gaze a dublat costurile consumului de gaze.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare