Potrivit Maersk, 2022 a fost un an excepțional pentru companie, cu rezultate financiare fără precedent, datorită performanței stabile a tuturor diviziilor în condiții anormale de piață în prima jumătate a anului. Pe măsură ce blocajele de trafic s-au atenuat și cererea mai scăzută a consumatorilor a dus la contracţii semnificative ale stocurilor pe toate segmentele, normalizarea așteptată a pieței de transport maritim a început în ultima perioadă a anului. Drept urmare, veniturile AP Moller-Maersk în 2022 au crescut cu 32%, până la 81,5 miliarde de dolari, iar EBIT a crescut cu 57%, până la 30,9 miliarde de dolari.

Potrivit Maersk, 2022 a fost remarcabil din multe puncte de vedere. „În timp ce raportăm cele mai bune rezultate financiare din istoria companiei, am dus, de asemenea, parteneriatele cu clienții noștri la următorul nivel, sprijinindu-le lanțurile de aprovizionare în perioadele dificile. Angajamentul față de transparență și soluții logistice cu adevărat integrate continuă să rezoneze cu clienții noștri. Pe măsură ce intrăm într-un an cu perspective macroeconomice provocatoare și noi tipuri de incertitudini, suntem hotărâți să accelerăm transformarea afacerii și să creștem eficiența operațională pentru a profita de oportunitățile unice care ne stau în față”, a declarat Vincent Klerk, CEO al AP Moller-Maersk.

În 2022, divizia Ocean a înregistrat cea mai mare performanță vreodată, ca urmare a tarifelor ridicate de transport și cererii puternice, în special în prima jumătate a anului. Veniturile din transport maritim au crescut cu 33%.

Divizia și-a continuat transformarea strategică în tot anul, menținând un nivel stabil al contractelor pe termen lung. S-a înregistrat şi o îmbunătățire a performanței de livrare, deoarece aglomerația s-a diminuat.

În logistică și servicii, veniturile au crescut cu 47%, în timp ce contribuția organică a fost de 21%. Creșterea a fost determinată în primul rând de primii 200 de clienți, deoarece compania continuă să dezvolte soluții integrate pentru a satisface nevoile lanțului de aprovizionare. Creșterea a fost deosebit de puternică în activitatea de depozitare, care s-a dublat cu peste 7,1 milioane m2. Numai achiziția LF Logistics a adăugat 198 de depozite cu o suprafață totală de 3,1 milioane m2.

La terminale, EBIT ajustat a atins un record de 1,2 miliarde de dolari, susținut de creșterea masivă a volumului și veniturile puternice din stocare asociate congestiei. Printr-o combinație de creșteri ale tarifelor și eficiență, impactul inflației globale ridicate a fost atenuat.

Perspectivele pentru 2023 se bazează pe presupunerea că ajustarea stocurilor va fi finalizată până la sfârșitul primei jumătăți a anului, rezultând un mediu de cerere mai echilibrat. Creșterea pieței globale de transport maritim de containere e preconizată în intervalul -2,5% şi +0,5%. AP Moller-Maersk se așteaptă să crească odată cu piața.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut