Pandemia de Covid-19 a arătat  germanii comandă online tot mai multe produse proaspete și băuturi. Pe lângă alimente și medicamente, aceste grupe de produse sunt acum deosebit de solicitate, după cum reiese din noul barometru pentru cumpărături electronice al DPDgroup. Acesta arată că circa 81% din toate achizițiile online sunt făcute de cei care au deja o obişnuinţă în asta şi fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună. Barometrul a mai evidenţiat şi faptul că, la nivelul UE, germanilor le revin cele mai multe expedieri, cu o medie de 6,7 colete/lună.

Grupul de produse proaspete și băuturi este un bestseller în comerțul online german: 21% dintre cumpărători au comandat produse din acest segment în 2021. În comparație cu barometrul DPDgroup din 2020, aceasta înseamnă o creștere de nouă puncte procentuale, notează LogInfo24. Alimentele gata pentru consum și cele congelate sunt deosebit de populare. „În ultimii doi ani, pandemia a schimbat semnificativ modul de achiziţii online. În 2020, mulți oameni au descoperit că în vremuri de blocare și de penurie, pot obține provizii foarte bune de pe internet. Și în 2021, confortul a dat roade: grupurile de produse care anterior nu erau foarte solicitate devin acum din ce în ce mai populare, mai ales că pandemia a arătat că și furnizarea de alimente și medicamente prin colet funcționează extrem de bine”, spune Eric Malitzke, CEO al DPD Germania.

Mai presus de toate, cumpărătorii din online sunt impresionați de posibilitatea de a putea comanda oricând produse alimentare acasă – 38% dintre cumpărători au considerat că achiziţia de alimente pe internet în vremuri de pandemie era mai sigură decât mersul la magazin. Jumătate din cei chestionați au spus că au comandat online produse proaspete și băuturi mai des de când a început pandemia.

Barometrul E-Shopper 2022 mai arată şi că mai este loc de îmbunătățire a ceea ce oferă retailerii – 79% dintre cei chestionați au declarat că nu au comandat orice produs alimentar, pentru că nu au posibilitatea de a verifica în prealabil calitatea și prospețimea sau starea generală a mărfurilor. Dar şi prețul este încă un obstacol în cadrul comerțului electronic german – atât costul mărfurilor, cât și costul livrării sunt percepute ca fiind prea mari de peste 30% dintre cei chestionați.

Articolele de lux și de agrement își pierd din favoarea germanilor. În plus, cererea e în scădere în domeniile produselor care nu fac parte din aprovizionarea zilnică de bază necesară. În special categoriile de accesorii și bijuterii, precum și accesoriile auto pierd mai mult de zece puncte procentuale. De asemenea, categoriile pantofi și modă, precum și mobilier mic și decorațiuni scad în cerere cu aproximativ nouă puncte procentuale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare