În ianuarie 2022, naveta feroviară din Eurotunnel, Shuttle Freight, a transportat 113.917 vehicule industriale pe sub Canal, în creștere cu 38% față de aceeași lună a anului precedent. Această creștere bruscă este una dintre consecințele introducerii procedurilor de control și vamale impuse de ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, care în luna ianuarie a acestui an s-au complicat și mai mult.
Getlink, compania care administrează Eurotunnel, explică faptul că majorarea se datorează și „succesului Eurotunnel Border Pass”. Acesta este un instrument digital care transferă informațiile necesare tranzitului de mărfuri de la transportator către Eurotunnel care apoi le transmite autorităților Franței și Marii Britanii. Getlink consideră că acest instrument digital „îmbunătăţeşte fluiditatea la faţa locului cu 20% datorită înregistrării în avans a informaţiilor şi a plăcuţei de înmatriculare a camionului în Pass, permiţând recunoaşterea automată la sosirea la terminal, precum şi transferul de date”.