Una dintre prevederile Pachetului de Mobilitate s-a dovedit în mod clar lipsită de sens chiar și din punctul de vedere al oficialilor de la Bruxelles. Comisia Europeană a schimbat în mod neașteptat liniile directoare, eliminând din ele un fragment deosebit de controversat.

Cazul se referă la obligația de a aduce un camion înapoi în țara sa de înmatriculare cel puțin o dată la opt săptămâni. Când aceste reglementări au intrat în vigoare, în primăvara acestui an, Comisia Europeană a decis să le aplice nu doar camioanelor și tractoarelor, ci și semiremorcilor și remorcilor. Acest lucru, pe de altă parte, a provocat o mulțime de întrebări și controverse, inclusiv asupra modalităţii de a demonstra că o anumită remorcă nu traversează deloc granița și care este relevanţa dintre țara de înregistrare a remorcii şi protecția piețelor de transport.

Acum, însă, Comisia Europeană a publicat o nouă explicație pentru prevederile de mai sus, iar conținutul acesteia nu mai include remorcile și semiremorcile. Totul pare să indice că cerințele au fost limitate doar la autovehicule, adică tractoare sau camioane, hotărâre care are sens, deoarece controalele lor se pot baza pe tahografe, iar țara de înmatriculare poate avea un impact real asupra realității operațiunilor transportatorului.

Confirmarea menţiunilor de mai sus este disponibilă pe website-ul Comisiei Europene, la punctul „1. Ce vehicule se încadrează la această regulă?”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut