Unitatea de poliţie economico-financiară Udine a interceptat un transport de motorină de contrabandă în zona Gonars Nord. Potrivit documentaţiei, camionul din Austria trebuia să transporte ulei anticoroziv. Pe lângă încălcarea regulilor referitoare la transportul mărfurilor periculoase, şoferii nici nu erau în posesia permisului de conducere, a certificatului de calificare profesională și a certificatului de pregătire ADR. Bunurile au fost sechestrate, iar amenzile au totalizat 9.000 de euro.

Peste 28.000 de litri de motorină de contrabandă au fost identificați și confiscați la frontiera Tarvisio. Udine Today povestește cum încărcătura ilegală venea din Austria și era însoțită de documente neconforme care identificau marfa drept ulei anticoroziv. De asemenea, au fost ridicate vehiculul articulat (tractor și remorcă cu prelată) și smartphone-urile șoferilor.

Cele două persoane care conduceau nu numai că nu au prezentat documentația referitoare la transportul mărfurilor periculoase, dar nici măcar nu și-au îndeplinit toate obligațiile referitoare la încărcătura „falsă”. De anul trecut, chiar și uleiurile lubrifiante, solvenții și alte produse (inclusiv uleiurile anticorozive) trebuiau însoțite de Codul Comun Internaţional privind Achiziţiile de Produse şi Servicii (CPV), utilizat pentru urmărirea produselor lubrifiante provenite dintr-un alt stat membru al UE. La o inspecție mai atentă, Garda Financiară a descoperit că vehiculul transporta de fapt 28 de rezervoare de plastic de o mie de litri fiecare, care conțineau motorină. Cele două persoane care conduceau au fost acuzate pentru încălcări ale Legii consolidate privind accizele. De asemenea, agenții Secției de Poliție Rutieră din Udine au procedat la constatarea abaterilor aferente circulației rutiere.

S-a dispus reținerea administrativă a autovehiculului și au fost semnalate încălcări în valoare totală de 9.000 de euro în legătură cu transportul de mărfuri periculoase. De altfel, lipseau panourile portocalii, indispensabile celor care intervin în caz de accident, care permit identificarea mărfurilor periculoase transportate și a măsurilor în consecință care trebuie luate. De asemenea, nu existau dispozitive de siguranță impuse de tipul special de transport, inclusiv stingătoare, lămpi de semnalizare, conuri, dispozitive de protecție pentru șofer.

În plus, șoferii nu aveau permis de conducere, certificate de calificare profesională și de pregătire ADR. De asemenea, nici documentația de însoțire a încărcăturii (CMR) nu era conformă, astfel că au fost aplicate sancțiunile administrative aferente.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut