Pandemia a adus o creştere în ceea ce priveşte piaţa de e-commerce în ultimii 2-3 ani, dar România se află încă la început, cu 5-6% din totalul de vânzări, adică o piață de 4-5 ori mai mică decât în țările europene bine dezvoltate economic. În acest context favorabil, Cargus a achiziționat furnizorul de servicii de e-fulfillment și soluții personalizate de logistică QeOPS în 2021, cu scopul de a-și consolida oferta de servicii pentru clienții din e-commerce, în linie cu investițiile strategice ale companiei din ultimii doi ani, concentrate pe creștere strategică, îmbunătățirea logisticii clienților, a soluțiilor extensive și complete, precum și asigurarea celei mai înalte calități a livrării.

QeOPS a început să opereze în România la sfârșitul lui 2016, iar în 2021 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 6 milioane de lei. Compania a pornit de la un depozit de 500 m2, iar, în prezent operează 15.000 m2 în CTPark București Vest. „Operațiunile în locația de 15.000 m2 au fost demarate în septembrie, anul trecut și oferă avantajul proximității hub-ului Cargus, astfel încât timpul pentru preluarea coletelor a fost redus substanțial. Practic, pentru clienții Cargus care beneficiază și de serviciile de e-fulfillment, timpul de cut-off – anume pregătirea comenzii și predarea către curier – va crește până la ora 20:00, iar, astfel, aceștia vor beneficia de un avantaj competitiv față de celelalte magazine online, livrarea fiind efectuată a doua zi la nivel național. În plus, toate comenzile preluate de Cargus sunt vizibile instantaneu, pentru utilizatori, în aplicația Cargus Mobile”, a declarat Paul Copil, CEO și fondator QeOPS.

Depozitul operat de QeOPS este multi-client și cuprinde o varietate mare de produse, de la unități memory stick, la electrocasnice de mari dimensiuni şi piesele de mobilier volumetrice. În depozit, marfa e descărcată și recepționată cantitativ, iar în cazul anumitor produse recepția se face și din punct de vedere calitativ. Sistemul informatic transmite partenerilor rapoarte detaliate privind aceste recepții, inclusiv eventuale neconformități.

Apoi, comenzile sunt primite prin interfețe care integrează și alte platforme folosite în sistemul logistic, compania oferind astfel, fiecărui client, un anumit grad de automatizare, în funcție de mărimea și complexitatea afacerii, întregul sistem IT fiind personalizabil din acest punct de vedere.

Spațiul și costurile sunt flexibile și personalizabile, serviciul de fulfillment fiind creat astfel încât clienții să se poată concentra pe business-ul de bază. Taxele se bazează pe modelul pay-as-you-go, care implică servicii de facturare după ce au fost efectuate.

După ce sunt procesate comenzile, urmează procesul de selectare și de ambalare pentru curier. Fiecare produs este scanat individual, iar comanda este validată automat atunci când e completă, moment în care sunt tipărite factura și AWB-ul. “Cargus și QeOPS oferă o soluție completă de logistică și distribuție last-mile, care poate fi personalizată la cererea clientului, un serviciu creat pentru ca partenerii noștri să se dezvolte, să își diversifice componenta de vânzări și să răspundă nevoilor consumatorilor“, a declarat Jarosław Śliwa, CEO Cargus.

Investițiile în noul depozit sunt ample și în derulare. Pe lângă infrastructura ultramodernă IT și de supraveghere video, echipamente pentru manipularea mărfii și alte facilități deja realizate, întregul spațiu va fi complet echipat în următoarele șase luni. Iar acest lucru va include noi investiții în automatizări, îmbunătățiri de procese precum și suplimentarea numărului de angajați din operațiuni cu 50%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut