Carlsberg face ceea ce mulți s-au îndoit că ar putea deveni realitate: o sticlă de bere din fibre de hârtie. Așa-numita sticlă de fibre este acum lansată de Carlsberg, spre testare, pe opt piețe din Europa de Vest.

În timpul verii, Carlsberg va lansa spre testare sticla de bere complet bio și reciclabilă, dezvoltată în colaborare cu compania daneză The Paper Bottle. Lucrarea se desfășoară de câțiva ani, iar diferența crucială față de sticlele anterioare este că Fiber Bottle, care va fi lansată, are un strat interior din polimeri bio PEF, fabricaţi din materii prime naturale vegetale. Ambalajul poate fi manipulat în sistemele de reciclare existente.

Fiber Bottle va fi lansată cu o bere special dezvoltată, preparată cu malț organic de orz și cultivată cu metode agricole durabile care reduc amprenta de carbon. Acest tip va fi disponibil într-o ediție limitată în opt țări: Danemarca, Finlanda, Norvegia, Suedia, Franța, Germania, Polonia și Marea Britanie. Carlsberg Suedia a primit puțin peste 200 de sticle din sticla unică, exemplarea care vor fi folosite la evenimente locale de sustenabilitate. „Suntem fericiți că suntem parte la această testare unică a Fiber Bottle. Acum avem în mână cel mai recent prototip reciclabil pe bază bio, care, în plus, conține bere produsă din malț de orz ecologic și durabil. Acum putem obţine de fapt o mostră despre cum ar putea arăta sticla de bere a viitorului”, spune Anna Anderberg, manager pentru durabilitate Carlsberg Suedia.

Obiectivul Carlsberg pe termen lung este ca Fiber Bottle să aibă emisii de dioxid de carbon cu 80% mai mici decât sticlele de sticlă de unică folosință actuale. Fiecare sticlă de unică folosință echivalează cu cinci sticle cu fibre pentru aceeași amprentă de carbon.

După testare și colectarea feedback-ului pe cele opt piețe, Carlsberg va îmbunătăți în continuare designul și va continua să lucreze cu experți și parteneri din cadrul comunității Paper Bottle, cu ambiția de a face aceste sticle disponibile comercial în timp.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare