Directorul comercial al companiei Yara, Torben Skyum-Jensen, a declarat că nu există penurie de AdBlue în Europa și „niciun motiv să credem că va exista un deficit general și larg răspândit“. Directorul a recunoscut că e posibil ca, în unele locuri, să existe o lipsă de AdBlue, dar asta numai pentru că unii își fac stocuri, pentru siguranţă.

Producţia locală a fost însă afectată în cazul celor care se aprovizionau cu materie primă din Rusia. „Producătorii locali care foloseau ureea din Rusia ca materie primă sunt afectați. Acest lucru a fost comunicat masiv și, de aceea, a ajuns să fie perceput de mulți ca fiind o situație generală în piață.“

Directorul Yara consideră însă că, în situația actuală, e imposibil de prezis ce se va întâmpla când vine vorba de energie, în special de gaze naturale, atât în ceea ce privește prețul, cât și disponibilitatea, notează Tungt.no. „Europa, în ansamblu, depinde de gazul natural importat şi din Rusia, iar el este materia primă pentru AdBlue.“ Se pare, însă, că s-au găsit soluții între diverşi producători europeni și distribuitori, astfel încât AdBlue să fie produs continuu și să fie disponibil în toată Europa. De fapt, după cum declară Skyum-Jensen, mai puțin de 5% din AdBlue consumat în Europa este produs pe bază de uree rusească, deci cea mai mare parte vine din Europa.

Raționalizarea gazelor însă ar putea afecta aprovizionarea cu AdBlue. „Soluția logică ar fi alocarea suficientă a gazelor naturale pentru a produce cantitatea de AdBlue necesară pieței europene. Acest lucru poate fi aranjat în scurt timp. Estimările arată că 3-4 unităţi de producție, într-un efort coordonat, vor putea acoperi întregul necesar.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare