Producătorii de camioane au primit comenzi care epuizează producţia pentru întreg 2023. Mai mult, ei se așteaptă ca cererea să continue la acelaşi nivel, indiferent de situația economică.

Petrek Urban, director de vânzări și marketing al Daimler Truck Polonia, a declarat că unităţile produse în 2023 sunt deja epuizate, iar situaţia pare similară şi în cazul altor producători și importatori, notează logistyka.rp.pl. În același timp, cererea depășește în continuare oferta, perioada de așteptare pentru un camion nou depăşeşte un an, în timp ce înainte de pandemie clientul aștepta 2-3 luni.

În 2022, cererea de camioane a rămas la un nivel foarte ridicat. Potrivit Asociației Poloneze a Industriei Auto, în 2022 au fost înmatriculate 34.705 de vehicule de peste 3,5 t, cu 6,8% mai mult decât în 2021. În toată Europa se observă achiziții mari. În Germania, în 2022, au fost înmatriculate 32.600 de camioane, cu aproape 10% mai mult decât în 2021. În UE, înmatricularea camioanelor noi de peste 3,5 t a crescut în primele 11 luni cu 4,2%, până la 275.500 de unități. În 2022, Mercedes-Benz și-a crescut vânzările la nivel mondial cu 17,7%, până la 166.400, iar în Polonia și-a îmbunătățit rezultatul din 2021 cu peste 31%, depăşind 6.800 de unităţi. În plus, au fost vândute 300 de camioane Fuso, dublând rezultatul din 2021. Vânzările de piese Mercedes au crescut cu 12%, iar penrtu Fuso au crescut cu 27%.

Cu toate acestea, industria transporturilor poate experimenta o scădere economică. Transportatorii estimează începutul anului ca fiind mai slab decât de obicei. „Clienții simt o încetinire a creșterii, iar cererea și oferta s-ar putea uniformiza. Cu toate acestea, în ultimii ani, mulți transportatori au crescut utilizarea mașinilor, astfel încât cererea va rămâne puternică în continuare.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut