Cifra de afaceri din sectorul transporturilor din Olanda a fost cu peste 32% mai mare în T2 2022, comparativ cu T2 2021. Singurul segment de piață care a rămas în urmă a fost cel de servicii poștale și de curierat, potrivit Statistics Netherlands (CBS). Cifra de afaceri pe toate segmentele de piață depăşeşte chiar şi trimestrul al doilea din 2019, anterior pandemiei.

În sectorul aviației, cifra de afaceri în trimestrul secund a fost cu 124% mai mare decât în T2 2021, perioadă în care sectorul a fost puternic lovit de măsurile luate împotriva coronavirusului.

Cifra de afaceri a furnizorilor de servicii de transport aerian (inclusiv aeroporturi) a fost cu 165% mai mare în T2 2022, decât în T2 2021. Spre deosebire de cifra de afaceri a aviației, cifra de afaceri a furnizorilor de servicii de transport aerian nu este la nivelul lui 2019. Numărul de călători care folosesc aeroporturile nu este, de asemenea, la acest nivel.

Cifra de afaceri a transportului maritim (+43%) și a transportului navigabil intern (+48%) a fost mai mare în cel de-al doilea trimestru din 2022, faţă de același trimestru al anului trecut. Acest lucru se datorează în principal prețurilor mai mari. Creșterea prețului pentru transportul maritim a fost de peste 50%, iar cea pentru transportul intern navigabil de peste 40%. Evoluțiile de pe piața mondială joacă un rol major în transportul maritim. Navigația interioară a trebuit să facă față nivelurilor scăzute ale apei în T2, lucru ce a avut un impact major asupra prețului (taxă redusă de apă).

Lipsa forței de muncă a fost, de asemenea, vizibilă în sectorul transporturilor: 20.500 de locuri vacante în T2, de trei ori mai mult decât în T2 2020, primul an cu măsuri anti-corona.

Pentru ce-al treilea trimestru din 2022, aproximativ trei sferturi dintre companii nu se așteaptau la o schimbare a forței de muncă. În special în căile ferate, transport maritim și servicii poștale și de curierat, 95% dintre companii nu vedeau vreo modificare a numărului de angajați. Peste 50% dintre companiile de transport consideră că lipsa forței de muncă este cel mai mare obstacol în operațiunile lor în cel de-al treilea trimestru.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare