De la începutul invaziei Ucrainei de către Rusia și a sancțiunilor ulterioare, s-a discutat despre soarta companiei de logistică Gefco, controlată de compania de căi ferate de stat RZD din Rusia. În realitate, cu mult înainte de conflictul ucrainean, RZD își anunțase intenția de a vinde măcar o parte din acțiuni, dar această dorință nu s-a concretizat. O notă a Oficiului SUA pentru Controlul Activelor Străine precizează că, din 12 aprilie 2022, sancțiunile împotriva Rusiei pot fi extinse și la filialele căii ferate rusești, implicând astfel și Gefco. Iar asta i-ar putea accelera vânzarea.

Până acum au apărut două ipoteze: răscumpărarea acțiunilor de către însuși Gefco, prin grupul auto Stellantis (care deține restul de 25%) sau candidatura companiei de transport maritim CMA CGM, care controlează deja Ceva Logistics. Această a doua ipoteză a fost înaintată la 1 aprilie 2022 de ziarul francez Les Echos. „CMA CGM este singurul candidat cu mijloace financiare pentru a depune o ofertă pentru Gefco în întregime”, a declarat un reprezentant al unei uniuni sindicale pentru The Loadstar.

Alți candidați care ar putea fi interesați de Gefco ar mai fi specialistul francez în logistică auto CAT, fondat de Renault, precum și Grupul Charles André.

Contactată de The Loadstar, compania CMA CGM a refuzat să comenteze. Pe de altă parte, Gefco a răspuns: „Desfășurarea afacerilor noastre zilnice cu clienții și partenerii noștri de afaceri din întreaga lume a fost extrem de dificilă din cauza structurii noastre moștenite”.

În declarație se mai spunea că s-a adoptat „o mișcare îndrăzneață pentru a asigura sustenabilitatea Gefco”. De fapt, prima mișcare decisă de Consiliul de Administrație al Gefco este „răscumpărarea a 75% din compania Russian Railways”.

Este de așteptat ca răscumpărarea acțiunilor să fie finalizată înainte de termenul limită de 11 aprilie, astfel încât compania să fie eliberată de constrângerile impuse RZD pe măsură ce sancțiunile vor intra în vigoare.

În concluzie, compania nu a infirmat sau confirmat că CMA CGM e cumpărătorul, dar a spus că speră să comunice în următoarele zile „vești incitante cu privire la structura acționariatului”, care se pare că ar implica vânzarea întregii companii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut