Transportul feroviar intermodal, care reuşise să treacă neafectat de cei doi ani de pandemie, acum se confruntă cu provocările generate de conflictul din Ucraina și cu inevitabilele răsturnări geopolitice de pe rutele continentale. În primul trimestru din 2022,  ritmul de creștere a transportului intermodalului în Europa a fost de 5,14%, potrivit organizației europene UIRR, o valoare pozitivă, dar sub nivelul anului precedent. Aproape depășind tendința europeană, sectorul pare destul de animat în Italia, după cum remarcă Trasporto Europa, interesul fiind confirmat și de operatori în cadrul târgului Transpotec Logitec.

Există semne de creștere atât în ceea ce privește infrastructura dedicată şi dinamismul companiilor, cât și în consolidarea constantă a flotei de tracţiune şi de vagoane specializate. Pe plan corporativ, 2021 s-a încheiat cu achiziția a 75% din compania de căi ferate InRail de către Autostrada del Brennero, care controla deja Rail Traction Company și Locomotion, un semn puternic al întăririi transportului combinat.

Noutăți au înregistrat şi porturile. La Spezia a încheiat acord cu Grupul Tarros pentru a îmbunătăți transportul intermodal şi a cunoscut şi o creștere a relațiilor cu Interportul din Prato. Portul Ancona se pregătește să adapteze infrastructura feroviară din Darsena Marche destinată utilizării combinate. Provincia Bolzano și regiunea Friuli-Venezia Giulia, implicate în principalele coridoare de tranzit europene, au prevăzut și în 2022 (Trieste până în 2027) o contribuție specifică pentru dezvoltarea intermodală feroviară.

Şi 2022 a început cu noi servicii și relații deservite. În martie, a plecat primul tren intermodal CargoBeamer, compania care s-a impus cu terminal propriu în interiorul platformei Domodossola. Nodul Mortara, administrat de Kombiverkehr, a consolidat relațiile cu terminalul belgian Gent. Interportul Bologna, în colaborare cu Mercitalia și Kombiverkehr, a început transportul de semiremorci cu Rostock (Germania) și Zeebrugge (Belgia). Dezvoltare puternică a avut şi compania Medway, cu servicii de la Gioia Tauro, până la Nola și Bari, până la porturile La Spezia și Genova, dar și cu interportul Trieste. Geodis operează între Novara și Paris cu trenuri intermodale cu vagoane „inteligente”, echipate cu GPS. Relațiile deservite de GTS Rail de-a lungul costelor Adriatice și Tireniene sunt, de asemenea, în expansiune, datorită și creșterii continue a numărului de unităţi de tracțiune. Ambrogio Intermodal a consolidat serviciile pe pasul Brenner și, pentru a răspunde cererii tot mai mari, începe construcția unui terminal în Domegliara. Puternică expansiune globală și pentru Hupac, care de la terminalele Novara și Busto Arsizio se extinde din ce în ce mai mult către porturile italiene și toată Europa.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut