Spania este una dintre țările europene care oferă transportatorilor rutieri posibilitatea de a experimenta transportul cu vehicule mai lungi decât cele permise în mod normal. De acest lucru profită compania de transport și logistică Dachser, a cărei filială spaniolă a pus în circulaţie, în noiembrie, două ansambluri formate dintr-un autotractor și două semiremorci cu trei axe de 13,60 metri, pe o lungime totală de aproximativ treizeci de metri. Semiremorca din spate se sprijină pe un cărucior special care are o axă, o a cincea roată și o bară de tractare pentru a se agăța de prima semiremorcă. Întregul ansamblu, numit remorcă-duo, are nouă osii și poate transporta până la 134 de paleți, dacă sunt aranjați pe două niveluri. Masa totală rămâne cea legală, adică 44 de tone și, ca urmare, configurația este folosită doar pentru transportul mărfurilor ușoare.
Dachser Iberia a introdus acest ansamblu zilnic pentru a lega sucursalele din Madrid și Barcelona, alături de cele șapte camioane articulate care efectuează același serviciu pentru a satisface cererea de transport înregistrată în acest an. „Prin adoptarea acestei configurații de transport, Dachser Iberia nu numai că își va optimiza operațiunile zilnice, întrucât va reduce numărul de vehicule în circulație și numărul de călătorii, dar va face și un pas înainte în ceea ce privește sustenabilitatea”, explică Celestino Silva, director general Dachser Iberia. „Prin introducerea vehiculului remorcă-duo în operațiunile noastre, reducem emisiile de gaze cu efect de seră per kilogram transportat, asigurând în același timp un serviciu eficient clienților noștri. Sperăm ca circulația lină și pe scară largă a acestei compoziții să devină în curând o realitate în toate operațiunile noastre, contribuind astfel la un viitor eficient și durabil.”