În Danemarca, poliţia a echipat două dintre maşinile sale în bara de protecţie din spate cu senzori de oxizi de azot, verificând astfel din mers dacă un camion respectă standardele Euro. Iniţiativa o urmează pe cea a Belgiei, care a încheiat cu succes acelaşi tip de teste de verificare a respectării standardelor de emisii de gaze de eşapament.

De la sfârșitul lui 2021, dispozitivele mobile de control al emisiilor au fost testate pe două mașini aparținând Autorităţii Daneze de Trafic Rutier, Færdselsstyrelsen, scrie 40ton.net. Ca procedură, mașinile de testare se apropie de camioanele în mișcare și, fără a fi nevoie să le oprească, pot determina nivelul emisiilor de oxizi de azot, verificând dacă vehiculul respectă standardul Euro și dacă dispune de echipamente ecologice complet funcționale, precum injecția AdBlue.

Potrivit 40ton.net, testele au confirmat că tehnologia funcționează în practică, dispozitivele indicând vehiculele care ar putea avea un emulator AdBlue sau un software de motor care afectează emisiile. În plus, nu s-au înregistrat multe cazuri „fals pozitive”. Prin urmare, Færdselsstyrelsen se pregătește acum să pună senzori similari în toate mașinile sale de poliție, dorind să verifice conformitatea cu standardele euro la scară foarte mare.

Reamintim că Belgia a început să verifice emisiile din traficul de marfă în tranzit în urmă cu doi ani, în portul Anvers, şi, de atunci, un total de 235.000 de mașini, dube și camioane au fost deja cotrolate în acest fel. Raportul nu indică şi câte vehicule au fost imobilizate sau penalizate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut