În ultimii ani, deficitul global de semiconductori a împiedicat şi încetinit producția de mașini electrice. Relocarea producției de cipuri în Europa ar putea rezolva problema, însă eforturile îşi vor simţi impactul abia peste câţiva ani, după 2024/2025. Până atunci, potrivit experților, o parte semnificativă a mașinilor care nu vor fi produse e reprezentată de cele alimentate electric.

Astăzi, deficitul global de semiconductori împiedică producția de mașini tradiționale și electrice, tocmai într-un moment în care mașinile electrice devin din ce în ce mai populare în Ungaria, relatează Növekedes.hu. Până la sfârșitul lunii octombrie a anului trecut, au fost scoase pe piață 38.753 de mașini cu numere verzi, din care 18.800 erau pur electrice. Creșterea dinamică este demonstrată și de faptul că anul trecut au fost scoase pe piață 12.342 de vehicule hibride, 7.609 hibride plug-in și 2 vehicule alimentate cu hidrogen, potrivit Future Mobility Association (JMSZ).

Cu toate acestea, deficitul global de cipuri a limitat semnificativ producția de mașini electrice și a rescris modelul de afaceri al operatorilor de infrastructură de servicii. Potrivit lui József Nyéki, directorul fabricii Vitesco Technologies Electrification Technology, producătorii auto au anunțat opriri, iar majoritatea trebuie să aștepte cel puțin un an pentru o mașină configurată. „Deși viitorul aparține mașinilor electrice, răspândirea lor are loc într-un ritm mai lent decât se prevedea acum câțiva ani.”

În timp ce stocul mediu de semiconductori era suficient pentru 40 de zile în 2019, acesta a scăzut la mai puțin de cinci zile în ultimul an.

Pe lângă industria auto, şi cererea de dispozitive IT a crescut în timpul pandemiei. Iar pandemia își face în continuare simțit impactul în industria auto, extinderea producției de semiconductori necesită timp, iar prețurile materiilor prime au crescut ca urmare a războiului ruso-ucrainean. Potrivit lui József Nyéki, deficitul de semiconductori va fi cu siguranță o problemă şi anul acesta, deşi se aşteaptă o recuperare moderată a producției de autoturisme și vehicule utilitare ușoare.

Producătorii încearcă să reducă deficitul prin introducerea de componente substitutive și printr-o organizare coordonată la nivel global. Criza din Europa a atras atenția asupra furnizorilor preponderent din Orientul Îndepărtat și au fost lansate investiții serioase pentru a face față penuriei de cipuri. În septembrie anul trecut, de exemplu, Comisia Europeană a început pregătirea unui proiect al cărui scop este crearea unui sistem de fabricare a cipurilor care să funcționeze în interiorul granițelor UE.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut