Miercuri, Parlamentul European va vota noile reglementări referitoare la emisiile pentru autoturisme, proiect ce prevede inițial o înăsprire semnificativă a standardelor actuale. Însă, din 2035 vor fi permise pe piață doar mașini fără emisii. Astfel, de la mijlocul deceniului următor, clienții de mașini noi ar alege doar dintre modelele alimentate electric.

Votul de miercuri s-ar putea dovedi crucial pentru dezvoltarea electromobilității nu numai în Uniunea Europeană. Potrivit federației Brussels Transport & Environment (T&E), care reunește organizații neguvernamentale care se ocupă de transport și mediu, dacă Parlamentul European sprijină ținta de 100% în reducerea emisiilor până în 2035, va trimite un semnal clar întregii piețe auto că decarbonizarea este singura cale viabilă. Iar la sfârșitul deceniului, mașinile cu emisii zero în UE vor fi disponibile la scară largă pentru toți locuitorii săi, spune Julia Poliscanova, director senior de electromobilitate și vehicule la T&E. Ea consideră că un astfel de scenariu ar motiva restul lumii să dezvolte piața mașinilor electrice.

Proiectul de regulament adoptat în prima jumătate a lui mai își asumă obligația producătorilor de a reduce emisiile de la mașinile vândute cu 20% în 2025 (comparativ cu 2021), cu 55% în 2030 și cu 100% în 2035. Planurile CE au fost înăsprite față de cele anterioare care prevedeau reducerea emisiilor cu doar 15% până în 2025.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut