Odată cu majorarea rapidă a volumului în rețelele de logistică a mărfurilor generale, costurile de transport au crescut, de asemenea. Transmisia pe indicele de cost al DSLV arată o creștere de 3,5% pentru prima jumătate a anului 2021, față de aceeași perioadă a anului precedent.

Afluxul de transporturi din ultimele luni a dus adesea operatorii de logistică la limitele lor. Pentru a putea face față volumului de transporturi, care a crescut cu până la 20% față de nivelul de dinainte de criză, rețelele de transport general de marfă au fost nevoite să recruteze personal suplimentar în ultimele luni. Cu o pondere de 52%, creșterea cu 5,1% a costurilor cu personalul a avut o contribuție semnificativă la dezvoltarea costurilor totale, deși acestea au intrat în vigoare abia la mijlocul comparației semestriale din aprilie 2021 și, prin urmare, doar 50% au fost incluse în indexarea costurilor cu personalul. Evoluția prețului la motorină (+17,8%) a contribuit, de asemenea, cu 1,6% la creșterea costurilor, reprezentând aproape 10% din costurile totale. Pe de altă parte, coerența costurilor cu taxelor de drum nu a condus la nicio modificare a indicelui în perioada de raportare.

Evoluția costurilor materiale fixe în perioada de raportare a fost de -2,4%. Creșterea costurilor ca urmare a ajustării tehnice și structurale a capacității este așteptată pentru indexare în următoarea perioadă de raportare. În viitor, transportatorii de mărfuri în grupaj se vor confrunta cu sarcini suplimentare de cost, ca urmare în principal a penuriei progresive de lucrători calificați, în special a șoferilor profesioniști, dar şi a penuriei de spațiu de marfă disponibil în ceea ce privește cererea. Majorarea prețului lemnului va duce, de asemenea, la creșterea costurilor de achiziție a paleţilor.

Raportul DSLV se bazează pe date colectate din 111 depozite ale următoarelor companii și rețele de cooperare: 24plus Systemverkehre, Cargoline, Emons Spedition, Hellmann Worldwide Logistics, Honold Logistik GruppeIDS Logistik, sim cargo, Online Systemlogistik, Rhenus Freight Logistics, Schenker Deutschland, Streck Transportgesellschaft, VTL și Friedrich Zufall. Volumul anual al acestora se ridică la 21,6 milioane de transporturi de mărfuri generale. 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut