După Tesco, şi lanţul de supermarketuri Sainsbury’s majorează tarifele de distribuție primară ca răspuns la creșterea tarifelor transportatorilor, cauzată de lipsa șoferilor de vehicule grele. Creșterea de 2,9% a fost dezvăluită într-o scrisoare către furnizorii principali ai supermarketului. Taxa suplimentară se aplică costului serviciului de transport terț utilizat pentru colectarea mărfurilor de la depozitele furnizorilor și livrarea acestora către centrele de distribuție. Furnizorii au primit un preaviz de 12 săptămâni cu privire la suprataxă.

Creșterea tarifelor se va aplica din octombrie și vine în urma unei creșteri a tarifelor de către filiala Culina Warrens Group, principalul partener de transport al Sainsbury’s.

Decizia lui Sainsbury’s urmează deciziei Tesco de la începutul acestei luni, care a anunţat o creștere cu 14% a tarifelor pentru unii furnizori.

Majorările sunt determinate de o criză majoră a ofertei de șoferi de camioane în urma Brexitului, care a fost agravată mai recent de numărul crescând de cazuri de Covid-19.

De asemenea, Warburtons a fost forțat să reducă livrările de pâine către unele dintre magazinele sale locale din cauza penuriei de șoferi. „Reușim să menținem un nivel bun de servicii pentru clienții noștri la nivel național. Cu toate acestea, la nivel local, lucrurile sunt mai provocatoare, pentru că experimentăm niveluri mai ridicate de absență din cauza creșterii ratei de infecție comunitară.“

Gist, un furnizor important pentru supermarketurile britanice, a crescut tarifele în ultimele două săptămâni, potrivit unei scrisori trimise furnizorilor, din cauza „provocărilor imediate de a asigura păstrarea șoferilor prin salarii corespunzătoare”. Acesta a adăugat că salariile șoferilor reprezintă aproape 50% din costurile sale de funcționare și că majorarea a fost esențială pentru păstrarea șoferilor existenți.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut