În urmă cu câteva luni, Asociația elveţiană a transportatorilor rutieri, ASTAG, îşi afirma scepticismul cu privire la „Inițiativa șoferului” lansată de asociația șoferilor profesioniști Les Routiers Suisses, considerând că salariile în industria transportului rutier sunt corecte şi adecvate, iar intervenția statului ar fi de prisos sau chiar contraproductivă. Poziția definitivă a fost însă stabilită pe 20 octombrie în cadrul unei adunări extraordinare a delegaților: ASTAG nu dorește ca salariile federale să fie obligatorii în toată Elveția. „Inițiativa șoferului” a fost respinsă cu unanimitate de voturi.

La o reuniune extraordinară a delegaților la Berna, asociația elvețiană ASTAG a decis să nu sprijine „Inițiativa șoferului” lansată de Les Routiers Suisses (LRS) în iunie. Decizia a fost unanimă. Astfel, salariul minim obligatoriu la nivel național este respins. În schimb, industria continuă să se bazeze pe parteneriatul social existent cu LRS, inclusiv pe libertatea contractuală în problemele salariale pentru angajatori și angajați, deoarece s-a dovedit a fi extrem de eficientă din 2014. După cum arată un sondaj al gfs.bern, salariile în industria transportului rutier elvețian sunt în medie de peste 5.500 franci elveţieni (circa 5.600 euro) pe lună. Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice SECO și Comisia Tripartită a Confederației TPK au afirmat în repetate rânduri că industria transporturilor se comportă corect în problemele salariale.

În fața a aproximativ 120 de delegați, președintele ASTAG, Thierry Burkart, a subliniat ferm că „inițiativa șoferului” este contraproductivă: „Intervenția statului duce la ajustări salariale în scădere!”, a spus acesta.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare