Ca parte a politicii sale de sustenabilitate, dar și pentru a încuraja pe plan local o atitudine responsabilă privind mediul, eMAG se alătură comunității Global Compact (UNGC) a Organizației Națiunilor Unite. Astfel, retailerul adoptă principiile de dezvoltare durabilă și dezvoltă un set de măsuri menite să protejeze mediul și să contribuie la schimbare.

Inițiativa vine într-un moment în care cea mai mare provocare a lumii moderne este reprezentată de încălzirea globală, care a produs deja efecte dramatice precum incendiile de pădure, inundațiile sau topirea ghețarilor devenite în ultimii ani evenimente frecvente. Efectele climatice produc și schimbări economice majore, inclusiv la nivelul comunităților locale. „Ceea ce facem azi are impact în viitor, iar schimbarea nu mai este opțională, ci a devenit obligatorie pentru toate business-urile responsabile, indiferent de specificul sau dimensiunea acestora. Trebuie să acționăm cât încă mai este posibil. Credem că e de datoria oricărei companii să contribuie la reducerea efectelor activității economice asupra mediului, iar decizia de a ne alătura UN Global Compact întărește angajamentul pe care ni-l luăm față de natură și comunitate“, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Necesitatea de a acționa imediat pentru diminuarea amprentei de carbon este cu atât mai urgentă, cu cât, în lipsa unor măsuri, încălzirea globală ar putea atinge pragul de plus 1,5°C în comparaţie cu epoca pre-industrială în jurul anului 2030, cu zece ani mai devreme decât estimările inițiale, ameninţând omenirea într-un ritm și mai accelerat, conform raportului recent al IPCC (Panelul Interguvernamental pentru Schimbări Climatice) din cadrul ONU, adoptat de 195 de state.

eMAG a dezvoltat deja un set de inițiative menite să reducă emisiile de carbon și să promoveze un comportament responsabil față de mediu. De exemplu, rețeaua easybox a condus la diminuarea cu 15,8% a emisiilor de carbon generate de transportul comenzilor. În medie, livrarea unui colet la easybox generează 14 g de CO2, față de 300 g degajate pentru livrarea unui colet prin curier standard.

O altă măsură vizează înlocuirea treptată a flotei auto care consumă carburant tradițional cu mașini electrice. Flota Green Delivery va fi extinsă la 100 de mașini electrice care livrează în zonele urbane. Mai mult, eMAG a investit în infrastructura cu impact redus asupra mediului și dezvoltă un centru logistic sustenabil, care va fi alimentat în totalitate cu energie electrică din surse regenerabile. Centrul logistic va fi alimentat de 40.000 de panouri fotovoltaice, care au capacitatea de 1MW, iar în proximitatea acestuia, pe o suprafață de 10 hectare, va fi plantată o pădure.

eMAG susține de asemenea adoptarea unui comportament responsabil atât prin reducerea cantității de resurse folosite, cât și printr-un model de business care susține economia circulară. De peste zece ani, clienții eMAG pot achiziționa produse resigilate, la un preț mai mic, oferind astfel un ciclu de viață mai mare produselor, în vreme ce cantitatea de deșeuri este diminuată. De asemenea, compania participă anual la programul guvernamental „Rabla pentru electrocasnice“ și susține achiziția unor produse eficiente din punct de vedere energetic.

eMAG a încheiat recent un parteneriat strategic cu Fundația Conservation Carpathia, una dintre cele mai mari organizații de conservare din România, pentru susținerea Parcului Național în Munții Făgăraș.

Totodată, eMAG colaborează cu Green Tech, companie românească ce a dezvoltat singurul proiect european acreditat Gold Standard de reducere a emisiilor de carbon prin reciclarea deșeurilor PET.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut