FENADISMER a decis să apeleze la instanțele de justiție pentru a pune capăt practicării prețurilor care nu acoperă costurile. Astfel, Federația a anunțat că declanșează o ofensivă judiciară împotriva expeditorilor și intermediarilor care impun prețuri abuzive transportatorilor, neacoperind nici măcar costul minim de transport, conform datelor Observatorului de Costuri al Ministerulului Transporturilor din Spania.

FENADISMER a anunțat că pune la dispoziția transportatorilor săi resursele legale și suportul juridic pentru a intenta procese împotriva expeditorilor și intermediarilor care impun condiții abuzive în contractele de transport, precum prețuri care nu acoperă nici măcar costurile de exploatare. Acest lucru, practicat de ani de zile, s-a agravat în mod special în 2021, odată cu creșterea semnificativă a prețului motorinei.

În acest sens, FENADISMER informează că recent a intentat un proces la Tribunalul din Córdoba împotriva unei firme care a reziliat unilateral contractul cu un transportator care susține că există o diferență între ceea ce s-a perceput și ceea ce ar fi trebuit perceput să-și acopere costurile minime de funcționare conform Observatorului de Costuri. În total, el pretinde 36.000 de euro, plus dobânda legală.

Există deja hotărâri de la diferite instanțe care sunt de acord cu transportatorii, potrivit FENADISMER. De exemplu, Curtea Supremă, în 2012, a declarat ilegală contractarea sub cost în sectorul transportului rutier și a ordonat unui expeditor să înceteze această practică. În acest sens s-a pronunțat și Curtea de Justiție a UE, în 2016, în cazul unui litigiu între o companie italiană de transport și clientul acesteia cu privire la diferența dintre suma plătită pentru serviciile de transport și suma datorată conform Observatorului de Costuri din Italia.

În Acordurile semnate în decembrie între Comitetul Național și Ministerul Transporturilor din Spania există un punct care se referă la îmbunătățirea sustenabilității economice a sectorului transporturilor pentru care Ministerul Transporturilor se angajează să realizeze un studiu care analizează fezabilitatea aplicării principiilor cuprinse în Legea Lanțului Alimentar în sectorul transporturilor în raport cu plata unui preţ corect pentru activitatea desfăşurată. În acest sens, Legea impune luarea în considerare a costurilor reale de exploatare ale fermierului pentru stabilirea prețului. Referința este Observatorul pe care chiar Ministerul Agriculturii îl publică. Practic, contractele trebuie să fie întotdeauna formulate în scris și să includă în mod expres că prețul plătit acoperă costurile efective de producție. Chiar și în lanțul de subcontractare, la fel de comun în agricultură ca și în transporturi, fiecare participant în lanț își asumă un preț egal sau mai mare decât cel precedent. Acesta este pasul pentru a stabili că plata nu poate fi prin lege sub costurile de exploatare. Ceva ce FENADISMER revendică de câteva decenii, mai întâi singur, acum cu sprijin semnificativ din partea Comitetului Național de Transport.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut