Confederația spaniolă pentru transportul de mărfuri (CETM) susține într-un comunicat de presă că atât Guvernul, cât și comunitățile autonome, iau măsuri pentru a aborda problema legată de lipsa șoferilor, făcând profesia mai atractivă.

CETM a dat ca exemplu Marea Britanie, unde supermarketurile nu își pot onora livrările și se întrec în a acorda bonusuri șoferilor, iar companiile din Statele Unite caută șoferi din străinătate pe măsură ce comenzile online cresc. Confederația a atras atenția că această lipsă acută de șoferi ar putea ajunge rapid și în Spania dacă Guvernul și comunitățile autonome nu aplică măsuri pentru combaterea lipsei de personal calificat în companiile de transport.

Un sondaj recent realizat de IRU relevă faptul că lipsa de pregătire este una dintre principalele cauze și, prin urmare, este necesar să se investească în instruirea noilor profesioniști, finanțarea și facilitarea accesului la obținerea permiselor care sunt necesare pentru a conduce un camion.

Castilla y León a făcut deja acest lucru și a lansat un proiect-pilot pentru promovarea ocupabilității în sector, acoperind până la 75% din costul licențierii. Acest model ar putea fi urmat şi în restul țării și ar contribui fără îndoială la atragerea tinerilor și a celor interesați de profesie.

Un alt aspect care ar contribui la reducerea acestui deficit este interzicerea încărcării și descărcării de către şoferi, una dintre revendicările istorice ale CETM, deoarece ar îmbunătăți condițiile de muncă și ar face profesia mai atractivă.

CETM consideră că este urgent ca atât guvernul central, cât și guvernele regionale să caute soluții pentru transportul rutier de mărfuri, deoarece sectorul este vital pentru aprovizionarea populației și pentru funcționarea economiei. Dacă lipsa șoferilor continuă să crească, consecințele ar putea fi devastatoare.

O recomandare în acest sens vine și de la CE încă de anul trecut, scopul iniţial fiind acela de a opri răspândirea virusului Covid, iar Portugalia a fost prima țară care a interzis șoferilor să mai asiste la încărcare sau la descărcare, spunând că această activitate ar trebui realizată de personalul companiei de expediții.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut