Germania va modifica actul normativ care stabileşte nivelul amenzilor, noile reglementări urmând să intre în vigoare de la 1 noiembrie 2021, anunţă Transport Times.

Astfel, sancţiunile financiare pentru şoferii autovehiculelor de peste 3,5 tone vor fi dublate în majoritatea cazurilor. „Este o chestiune de bani, nu de permis de conducere”, a subliniat ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer. 

Amenzile planificate pentru şoferii de camioane la depăşirea limitei de viteză ajung la:

– pentru depăşire de până la 10 km/h: urban 40 euro (de la 20 euro în prezent), extra urban 30 euro (de la 15 euro în prezent)

–  pentru depăşire cu 11-15 km/h: urban 60 euro (30 euro), extra urban 50 euro (25 euro)

– cu până la 15 km/h (mai mult de 5 min.): urban 160 euro (80 euro), extra urban 140 euro (70 euro)

– 16-20 km/h: urban 160 euro (80 euro), extra urban 140 euro (70 euro)

– 21-25 km/h: urban 175 euro (95 euro), extra urban 150 euro (80 euro)

– 26-30 km/h: urban 235 euro (140 euro), extra urban 175 euro (95 euro)

– 31 – 40 km/h: urban 340 euro (200 euro), extra urban 255 euro (160 euro)

– 41 – 50 km/h: urban 560 euro (280 euro), extra urban 480 euro (240 euro)

– 51 – 60 km/h: urban 700 euro (480 euro), extra urban 600 euro (440 euro)

– peste 60 km/h: urban 800 euro (680 euro), extra urban 700 euro (600 euro)

Şoferii vehiculelor de peste 3,5 t care nu virează la dreapta cu viteză redusă, pentru a proteja bicicliştii şi pietonii, vor fi amendaţi cu 70 de euro şi vor primi 1 punct de penalizare. 

Sancţiunea pentru parcarea neregulamentară pe trotuare sau piste pentru biciclete, oprirea neautorizată pe benzile pentru biciclişti şi parcarea/oprirea pe banda a doua de circulaţie vor fi majorate până la 110 euro. De asemenea, oprirea sau parcarea neregulamentară pe benzile de autobuz şi în zona staţiei de autobuz va fi amendată cu până la 100 de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare