La 14,21 euro brut pe oră, șoferii de camioane din Germania nu doar câștigă mai puțin decât anul trecut, ci și mai puțin decât ceilalți angajați cu funcții comparabile.
Blocajele de aprovizionare din Marea Britanie și problemele din lanțurile globale de aprovizionare legate de coronavirus au sporit conștientizarea importanței angajaţilor profesioniști pentru o economie funcțională. După cum a raportat Oficiul Federal de Statistică (Destatis), câștigurile brute pentru lucrătorii calificați în transportul de marfă sunt relativ mici în Germania: în 2020 aceştia au primit în medie 14,21 euro pe oră cu normă întreagă. Muncitorii semi-calificați, cum ar fi șoferii de camioane fără o calificare corespunzătoare, au primit în medie 12,91 euro/oră. Pentru comparație, în ansamblul economiei, câștigurile medii brute pe oră pentru lucrătorii calificați au fost de 19,97 de euro, iar pentru lucrătorii semi-calificați 16,02 euro.
Într-o lună, rezultă un câștig mediu brut pentru muncitorii calificați și șoferii profesioniști instruiți de 2.623 de euro – deci cu 660 de euro mai puțin decât angajații cu o pregătire comparabilă și o experiență profesională în economie, care câștigă 3.286 euro. Muncitorii semi-calificați au câștigat în medie 2.313 euro brut pe lună. În ansamblul economiei, câștigurile medii pentru acest grup de performanță au fost cu aproape 300 de euro mai mari (2.611 euro pe lună).
Statisticile Agenției Federale pentru Ocuparea Forței de Muncă au înregistrat 937.000 de specialiști în domeniul conducerii vehiculelor în Germania în 2020, inclusiv șoferi profesioniști, precum și șoferi de autobuz și curierat, cu aproximativ 1% mai puţin decât în anul precedent. Aceste profesii sunt practicate aproape exclusiv de bărbați (94%). Din aceştia, este probabil să se retragă din viața profesională în următorii câțiva ani o treime (33%) care au trecut deja de 55 de ani.
În schimb, numărul începătorilor cu vârsta sub 25 de ani este destul de redus: 33.400, adică puțin sub 4%.