Taxele rutiere pentru camioane în Germania sunt de așteptat să crească la începutul lui 2023 – și odată cu acestea și veniturile care ajung în bugetul de stat. Acest lucru reiese dintr-un proiect al Ministerului Federal al Transporturilor de modificare a Legii Federale de Taxare a Autostrăzilor, care a fost pus la dispoziţia Agenției Germane de Presă.

Potrivit proiectului, media anuală a veniturilor din taxe în anii 2023 – 2027 ar trebui să fie în jur de 8,3 miliarde de euro, după ce, anul trecut, veniturile au fost de aproximativ 7,6 miliarde de euro. Cu aceste fonduri colectate, se va finanța infrastructura rutieră. Taxa pentru camioane a fost introdusă în 2005 în Germania pe autostrăzile federale și de atunci a fost extinsă la toate drumurile federale şi se aplică vehiculelor cu MTMA de peste 7,5 tone.

Noul proiect, care prevede că transferarea costurilor crescute de transport ar putea duce indirect la creșterea prețurilor mărfurilor transportate, nu include o specificaţie din acordul de coaliţie dintre SPD, Verzi şi FDP, care spune: „În 2023, vom realiza o diferențiere pe CO2 a taxei auto, vom include la taxare transportul comercial de mărfuri de la 3,5 t și vom introduce o suprataxă de CO2, cu condiția să fie exclusă dubla impozitare prin prețul CO2. Vom folosi venituri suplimentare pentru mobilitate.”

Aceste măsuri necesită „un timp mai mare pentru implementarea tehnică și organizatorică” și, prin urmare, ar urma să fie reglementate printr-o lege de modificare separată, potrivit proiectului cabinetului lui Volker Wissing (FDP).

Peter Westenberger, managing director al rețelei de căi ferate europene, a criticat: „Cu acest proiect, Wissing merge în direcția greșită. În loc să reproiecteze taxa de trecere în ceea ce privește transferul modal, ministerul vrea să obțină mai mulți bani pentru construcția ulterioară a autostrăzilor.

Acordul de coaliție nu include nici scutirea de taxă pentru camioane în așa-numitul pre- și post-transport al transportului feroviar. În schimb, șinele trebuie să plătească taxe pentru fiecare metru. Acest tratament inegal trebuie să înceteze.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut