Ca urmare a faptului că săptămâna trecută prețul combustibilului a depășit 2,20 euro/litru, guvernul italian a decis ieftinirea acestuia cu 30,5 cenți pe litru. De asemenea, autorităţile au adoptat și alte măsuri de sprijin pentru italieni care să compenseze scumpirea energiei, iar costul total de circa patru miliarde de euro va fi recuperat prin impozitarea suplimentară a profiturilor companiilor energetice. Transportatorii consideră măsurile în defavoarea lor, pentru că nu își mai pot recupera accizele la combustibil pe perioada de aplicabilitate a actualului decret.
După creşterea de săptămâna trecută a preţului benzinei şi motorinei până la peste 2,20 euro/litru, prețul a scăzut cu mult sub pragul de 2,00 euro. Însă reducerea de 30,5 cenți/l s-a calculat din acciza de 25 de cenți, plus TVA. Măsura, care se va aplica inițial până la sfârșitul lui aprilie, a intrat în vigoare marți, 22 martie, dar abia pe 23 martie au adoptat toate benzinăriile din țară prețurile reduse. După intrarea în vigoare a decretului, prețurile benzinei și motorinei ajung din nou la nivelul de dinainte de război.

Guvernul italian vine, de asemenea, cu măsuri suplimentare în stoparea scumpirii energiei. De exemplu, 5,2 milioane de familii cu venituri mici primesc ajutor pentru facturile la gaz și electricitate, cu 1,2 milioane mai multe decât înainte de război. În plus, companiile își pot plăti facturile şi în rate.

Pachetul de măsuri va costa circa 4 miliarde de euro, potrivit premierului Mario Draghi. Suma însă nu va fi achitată de la buget, ci prin impozitarea suplimentară a profiturilor companiilor energetice.

Transportatorii spun, însă, că actualul decret nu îi ajută deloc, deoarece pe perioada de aplicare nu se mai rambursează accizele la combustibil, în timp ce clienții solicită scăderea tarifelor de transport pe motivul ieftinirii combustibilului. Aldo Malcangi, reprezentantul transportatorilor rutieri Coratini spune că decretul născut pentru a alina transportatorii este, de fapt, o glumă. „Este o batjocură, pentru că la pompă se aplică o reducere de 25 de cenți plus TVA, dar apoi ni se refuză restituirea accizelor. De fapt, motorina care costa 1,16 euro/l, astăzi ne costă 1,43 de cenți/l.” Până la intrarea în vigoare a decretului era prevăzută o rambursare de 214 euro pentru fiecare mie de litri de combustibil, care, însă, nu se va mai aplica pe perioada de valabilitate a decretului.

Sindicatele au cerut o întrevedere cu viceministrul Bellanova pentru a discuta despre criza din transport. „Ne confruntăm cu o scădere dramatică a cererii, deoarece, printre altele, firmele vând mai puțin din cauza prețului materiilor prime. La noi munca se înjumătăţeşte şi, dacă adăugăm şi problema costului combustibilului, riscăm să ne prăbuşim“, explică Aldo Malcangi.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut