Germania se îndreaptă către o lipsă enormă de șoferi, așa cum confirmă cifrele actuale ale Oficiului Federal de Statistică. Foarte puțini tineri doresc să intre în profesie, ceea ce s-ar putea datora și faptului că salariul este mai mic decât cel mediu.

Oficiul de Statistică din Germania a raportat că, din 480.000 de șoferi profesioniști în 2021, mai mult de o treime aveau cel puțin 55 de ani. Asta înseamnă că proporția şoferilor de peste 55 de ani este semnificativ mai mare decât al angajaților în ansamblu (25%). Pe de altă parte, numărul noilor intrați cu vârsta sub 25 de ani este destul de redus: 3%. Prin comparație, tinerii sub 25 de ani reprezintă aproape 10% din totalul persoanelor angajate în alte domenii. Proporția femeilor din acest grup ocupațional este, de asemenea, semnificativ scăzută, de 3%, pe când, în general, 47% din toți angajații sunt femei, notează VerkehrsRundschau.

Un motiv pentru lipsa tinerilor din industria transportului ar putea fi salariul brut mic. În 2021, lucrătorii calificați cu normă întreagă cu pregătire adecvată au primit în medie 14,67 euro pe oră. Lucrătorii semicalificați, cum ar fi șoferii de camion fără calificări relevante, au primit în medie 12,98 EUR/h. Spre comparație, în întreaga economie, salariul mediu brut pe oră pentru muncitorii calificați a fost de 20,44 EUR, iar pentru cei semicalificați de 16,40 EUR.

Oficiul Federal calculează că acest lucru a dus la un câștig mediu brut pentru specialiștii din transport de 2.725 EUR pe lună, cu 670 EUR mai puțin decât angajații cu pregătire și experiență profesională comparabilă din alte domenii (3.399 EUR). Muncitorii semicalificați au câștigat în medie 2.371 de euro brut pe lună. În întreaga economie, câștigurile medii pentru acest grup au fost cu aproape 350 de euro mai mari (2.717 de euro pe lună).

Însă Oficiul Federal a raportat şi un mesaj pozitiv: în ciuda perspectivei unor salarii relativ scăzute, numărul stagiarilor pentru profesia de șofer a crescut în ultimul deceniu: la 31 decembrie 2020, aproape 7.700 de persoane au absolvit formarea, mai mult cu 45% față de 2010. La acea vreme, aproximativ 5.300 de persoane se pregăteau pentru a deveni șoferi profesioniști la sfârșitul anului. Proporția femeilor în rândul cursanților a crescut, de asemenea, de la 3,7% la sfârșitul lui 2010, la 8,3% la sfârșitul lui 2020.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut